Idén 140 éve, hogy megnyílt az Északi
Járműjavító, ennek tiszteletére június 29-én nyílt napot tartottak,
melynek keretében mozdonyokat, motorkocsikat mutattak be. Egy közlekedésbarát
kollégával ezen kívül fotóztuk a fővárosi tömegközlekedést is, különös
tekintettel az UV típusú villamosokra. Volt még egy kis időnk, ezért dél-Pesten
kezdtük a munkát. Kispest, Határ út végállomás. Az 1470-essel
kimentünk a… ... Tulipán utcához,... ... ami gyakorlatilag a 142-es
vasútvonal (Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét) Kispest
állomásánál van. Budapest és Lajosmizse között Csörgős ingák (M41-es
dízel BDt 100-as sorozatú vezérlőkocsival)
járnak, míg Lajosmizse és Kecskemét között egy Bz
motorkocsi ingázik. Az állomásnak nem csak személyforgalma van, hanem
viszonylag komoly teherforgalma is. Az állomási M44 408 volt. 1531 az 50-es vonalán. 1549 pedig a 62-esen, Kőbánya
városközpontnál. Innen hamar elértük a nyílt nap helyszínét. A járműjavító egyik csarnokában vasúti
vontatójárművek voltak kiállítva, amiket nehéz volt fotózni. Egyrészt a
fények miatt (ez különösen igaz a nosztalgia motorkocsikra, ezért róluk csak
ezt az egy képet teszem be), valamint a sok érdeklődő miatt. M40 224, hatvani honosítású. V40, 016. Az első magyar, sorozatban gyártott
villanymozdony sorozat egyik példánya. Egy M31-es dízelmozdony. Ez a sorozat az M44-esek
elődje volt, ma már csak néhány darab van belőlük forgalomban. Egy számomra ismeretlen eredetű és pályaszámú
C50-es kisvasúti mozdony. A váci vonalról jól ismert BDVmotok
egyik példánya. És az azoknál műszakilag kicsit
korszerűbb BVhmot 200. A pár éve még a Balaton északi partján dolgozó M61
001. Egy remot Szergej, M62
334. Újabb korszerűsített gép, V43 2247. Két Gigant. V42 527-es Leó. Miskolci gép volt, 1997-ben
selejtezték, később a Vasúttörténeti parkba került. M44 032. Ő talán szolnoki. V43 1106. Az 1-es FLIRT kint a szabadban. Egy kis nosztalgia: a Hargita motorvonat. És a 006-os Desiro. Ezután bementünk a belvárosba: egy gyors fotó a
Blahán. Aztán továbbmentünk a Batthyány térre. A 19-esen
már teljesen átvették a hatalmat a Ganz csuklósok. Ezután a Rózsadombon kalandoztunk: BPO- BPO-777 pedig a 91-esén, az Endrődi Sándor
utcánál. Gyors utascsere és már megy is vissza a
Nyugatihoz. Újabb buszvégállomás, a 49-esé. Nem egy felújított
(„ezüstnyíl”) 260-asnak kellett volna jönnie? Vagy mindennapos,
hogy régebbi gépek is besegítenek? Na mindegy, én személy szerint
örültem neki. A végállomási fordulónál jó képeket lehet készíteni. Lementünk a Moszkvásra. Alapesetben ilyenek járnak
a 49-esen. A Budai-hegyvidék egyik legjellemzőbb
járműtípusa. Egy Ikarus 405-ös midi a 10-esen, amit nemrég még
VÁR busznak hívtak. A Déli pályaudvar két fűtőgépe, VF 10 és
VF 11 (az egykori V42 525 és V42 536). A magyar vaspályákon szolgáló legmodernebb gépek
egyike, egy FLIRT. Stadler gyártmány. Hasonló kaliberű jármű, de ez a Talent névre hallgat és a Bombardier
gyártja. De még mindig a Szilikből
van a legtöbb. |