140 éves az Északi Járműjavító
(I. rész)

Idén 140 éve, hogy megnyílt az Északi Járműjavító, ennek tiszteletére június 29-én nyílt napot tartottak, melynek keretében mozdonyokat, motorkocsikat mutattak be. Egy közlekedésbarát kollégával ezen kívül fotóztuk a fővárosi tömegközlekedést is, különös tekintettel az UV típusú villamosokra.

 

Volt még egy kis időnk, ezért dél-Pesten kezdtük a munkát.

 

Kispest, Határ út végállomás. Az 1470-essel kimentünk a…

... Tulipán utcához,...

 

... ami gyakorlatilag a 142-es vasútvonal (Kőbánya-Kispest - Lajosmizse - Kecskemét) Kispest állomásánál van. Budapest és Lajosmizse között Csörgős ingák (M41-es dízel BDt 100-as sorozatú vezérlőkocsival) járnak, míg Lajosmizse és Kecskemét között egy Bz motorkocsi ingázik.

 

Az állomásnak nem csak személyforgalma van, hanem viszonylag komoly teherforgalma is. Az állomási M44 408 volt.

1531 az 50-es vonalán.

1549 pedig a 62-esen, Kőbánya városközpontnál. Innen hamar elértük a nyílt nap helyszínét.

A járműjavító egyik csarnokában vasúti vontatójárművek voltak kiállítva, amiket nehéz volt fotózni. Egyrészt a fények miatt (ez különösen igaz a nosztalgia motorkocsikra, ezért róluk csak ezt az egy képet teszem be), valamint a sok érdeklődő miatt.

 

M40 224, hatvani honosítású.

V40, 016. Az első magyar, sorozatban gyártott villanymozdony sorozat egyik példánya.

Egy M31-es dízelmozdony. Ez a sorozat az M44-esek elődje volt, ma már csak néhány darab van belőlük forgalomban.

Egy számomra ismeretlen eredetű és pályaszámú C50-es kisvasúti mozdony.

A váci vonalról jól ismert BDVmotok egyik példánya.

És az azoknál műszakilag kicsit korszerűbb BVhmot 200.

A pár éve még a Balaton északi partján dolgozó M61 001.

1047 007, a 2001-ben beszerzett tíz Siemens Taurus egyike.

Egy remot Szergej, M62 334.

Újabb korszerűsített gép, V43 2247.

 

Két Gigant.

V42 527-es Leó. Miskolci gép volt, 1997-ben selejtezték, később a Vasúttörténeti parkba került.

M44 032. Ő talán szolnoki.

V43 1106.

Az 1-es FLIRT kint a szabadban.

Egy kis nosztalgia: a Hargita motorvonat.

És a 006-os Desiro.

Ezután bementünk a belvárosba: egy gyors fotó a Blahán.

 

Aztán továbbmentünk a Batthyány térre. A 19-esen már teljesen átvették a hatalmat a Ganz csuklósok.

Ezután a Rózsadombon kalandoztunk: BPO-716 a Nagybányai úton, a 11-es végállomásán.

 

BPO-777 pedig a 91-esén, az Endrődi Sándor utcánál. Gyors utascsere és már megy is vissza a Nyugatihoz.

Újabb buszvégállomás, a 49-esé. Nem egy felújított („ezüstnyíl”) 260-asnak kellett volna jönnie? Vagy mindennapos, hogy régebbi gépek is besegítenek?

Na mindegy, én személy szerint örültem neki. A végállomási fordulónál jó képeket lehet készíteni.

Lementünk a Moszkvásra. Alapesetben ilyenek járnak a 49-esen.

A Budai-hegyvidék egyik legjellemzőbb járműtípusa.

Egy Ikarus 405-ös midi a 10-esen, amit nemrég még VÁR busznak hívtak.

A Déli pályaudvar két fűtőgépe, VF 10 és VF 11 (az egykori V42 525 és V42 536).

A magyar vaspályákon szolgáló legmodernebb gépek egyike, egy FLIRT. Stadler gyártmány.

Hasonló kaliberű jármű, de ez a Talent névre hallgat és a Bombardier gyártja.

 

De még mindig a Szilikből van a legtöbb.

Következő oldal

Főoldal