Elég régen frissítettem már átlagos miskolci
életképekkel, ezért itt az ideje, hogy ezt megtegyem. Senki ne csodálkozzon,
hogy ez az oldal kicsit rövidebbre sikerült a korábbiaknál, mivel decemberben
leginkább a régi buszhálózatot fotóztam. Kezdésnek két szép esti kép a Tiszai pályaudvar
előtt. A 205-ös kapott legutoljára sárga fényezést az
eredeti piros helyett, de már májusban forgalomba állt, azóta nem festettek
át Tatra villamost (csak a 202-est, de ő már azelőtt is sárga
volt), pedig két példány még pirosban közlekedik (210 és 211, pont a két
proto KT8D5). A 199-es tanuló villamos a Szemere utcánál. Érdekesség,
hogy mögé kapcsolták a 300-as pótkocsit, ami egyébként a 188-as mögött
szokott futni. Az 1103-as, még eredeti, bécsi állapotában
lévő pót a telepen. A 305-ös Lohner C3-as pótkocsi belseje. Ezeknek a
járműveknek van még egy kis régi villamos feelingjük. Ugyanaz
a pót kívülről. AKD-694-nek véget ért a műszak. A sofőrje
még beszaladt a végállomási épületbe elintézni az adminisztrációt, majd irány
a garázs. A háttérben egy 23-as látható a felszállóhelyén. AKD-561 az Újgyőri főtéren. A kocsi
azóta már leállítva. AKD- Ugyanaz a gép Tapolcán. Mi is visszatérünk a Búza térre: AKD-651. HPF-264. Ő a legelső Mercedes O 345G-kel
érkezett a Borsod Volánhoz, 2001-ben. KEZ-568 pedig a (jelenlegi) legutolsó szériában érkezett
augusztusban. Egy Volvo Alfa Regio. December 31-én néhányan utaztunk az utolsó 101-sel
és megnéztük az utolsó 23-ast is, és ha már a Tiszain voltunk, vártunk egy
kicsit, hogy fotózhassuk a villamospótlókat, mivel a villamosok csak
Diósgyőr és a Városháztér között közlekedtek (az ott lévő
tűzijáték miatt), a Tiszaitól pedig villamospótlóval lehetett utazni. HER- A 416-os MAN a parkolóban. És a városháztéri végállomáson. A fotózást itt
abba hagytuk, mégis csak szilveszter volt. Két 14H-s a Repülőtéren, már ebben az évben,
az új vonalhálózat beköszöntével. A 803-as SG 263 belülről csak úgy. AKD- A tábla ötletesen lett megcsinálva: mivel az új
24-es már csak a Repülőtér és a Búza tér között közlekedik, teljesen
ugyanazon az útvonalon, mint a korábbi 24A-s, ezért annak tábláján
leragasztották az A-t, így nem kellett teljesen újat készíteni. A 24A-n amúgy
szintén csak alacsonypadlós kocsik közlekedtek (melyeknek mind van
kijelzőjük), ezért ott is ritkán használták ezt a táblát. Újra magaspadlós 24-es, bár ez meg volt hirdetve.
Január 19-én ugyanis utasszámlálást tartottak a viszonylaton és csak az MAN
SL 223-asokban (és az SG 263-asokban) van olyan berendezés, ami az utasszámot
a rugó terhelése alapján méri. EUB-600. HDF-367 az új 3A-n. AKD-541 és GSZ- A csonka 33-ason még ha tömeg nincs is, de néha
egész szép számmal vannak. Jobbra egy 12-es, melynek szintén itt van az egyik
végállomása újabban. AKD- Az 592-es Rába ugyanitt. A csuklós Rábák amúgy
felkerültek az Avasra. A szólók pedig itt-ott felbukkannak, a 400-as
például a 11-esen, a képen épp a Bábonyi-bércen fordul meg. Erre a
viszonylatra is ráférne a sűrítés csúcsidőben, például járhatna 20
percenként (ütemesen). Régebben 30 percenként járt (de akkor is tömeg volt
néha), aztán felvezették az Árok utcára is (a háttérben látható másik
dombra), de továbbra is egy busszal jár, így a követési idő 35 percre
ritkult, miközben több lett az utas. |