2007. december

Általában csak évszakonként adok le miskolci, átlagos képeket, de ezen most megpróbálok változtatni.

Kezdetnek egy december eleji, lillafüredi kép.

 

GSZ-863 az Újgyőri főtéren, a leszállóhelyen, AKD-584 pedig a 67-es felszállóhelyén.

És a Lomb utcai végállomáson. Pozitív változás, hogy a viszonylatot 2008. január elsejétől sűrítették munkanapokon a reggeli és délutáni csúcsban, így ugyanolyan gyakran jár, mint a tavalyi racionalizálás előtt.

AKD-512 két megállóval feljebb, a 19-es viszonylat komlóstetői végállomásán.

AKD-652 a villanyrendőrnél.

 

Ez a két kép jellemző a miskolci buszközlekedésre. A 14-es és 14H-s néhány megálló kivételével végig párhuzamosan jár, egy-két perc híján ugyanannyi a mentidejük, ugyanannyi a követési idejük, mégsem sikerül őket összehangolni. A Szeles utcánál pedig valószínűleg csatlakozott hozzájuk a 12-es is, a Reptér felé általában mind a három viszonylat vonatozik. És ez más viszonylatokon is így van, pedig a tavalyi racionalizáláskor az egyik érv épp ennek a megszüntetése volt. 

 

Egy kicsit később AKD-690 ugyanott.

A Körös Volán egyetlen Ikarus EAG 397-ese a Búza téren.

 

JLZ-528 és JSG-514 elhagyja a buszpályaudvart.

Akárcsak GNA-876.

Már szeptember óta újra az eredeti helyükről indulnak a 11-es buszok a Búza téren (előtte a 34-es, még előtte pedig a 24B-s indult innen), de elvileg csak a piac felújítása miatt.

A 7-es buszok 16 óra környékén fullon vannak, igazán sűríthetnék egy kicsit a járatot.

December elején az egyik nap csőtörés miatt elmaradt a tanítás, így fotózni indultam. A nagyobb végállomásokat látogattam meg, mivel azokat a kocsikat, amelyek csak a reggeli és délutáni csúcsban közlekednek (Ikarus 200-asok), délelőtt ezeken a helyeken tárolják.

 

Így hát nem csoda, hogy a 29-esen jellemzően csak a csúcsban közlekedő csuklósok ekkor az Újgyőri főtéren pihentek.

 

Illetve az egyik, AKD-759 az Avason.

AKD-670 a Reptéren, 8-asra táblázva. A viszonylat Tiszai pályaudvarig rövidítése óta most fotóztam rajta először Ikarus 280-ast.

 

Régi és új Ikarusok minden mennyiségben, sehol sem pofátlankodik a képbe más típus.

 

 

A Tiszain is szétnéztem. Ilyenkor délelőtt óránként jár a 18-as, a 424-es MAN egyedül is sok rá, viszont délután egy kis ideig AKD-568-ra is szükség lesz.

Állt még itt egy másik 260-as is, táblák nélkül.

Munkanapokon az Újgyőri főtérről 13:55-kor, a Tokaji Ferenc utcáról 14:10-kor induló 9-es járatban csuklós közlekedik. A 788-as MAN épp megérkezik a Tokaji utcára.

Onnan csak egy kis séta Diósgyőr.

2008. január elsejétől a 21-es a főtér irányába is ugyanott megy a Szondy és Selyemrét között, mint ahol vissza, így kifelé nem érinti az Üteg utcai megállót, és a Szondy Gy. utcai felszállóhely is áthelyezésre került. Ez a kép még az eredeti indulási helyen készült ICC-951-ről. Több képet nem készítettem, nyár végén már fotóztam 21-eseket az eredeti útvonalukon.

 

188 elhagyja a telephelyet, maga mögött a 300-as pótkocsival. A háttérben látható a 21-es új felszállóhelyének az építése.

 

 

Még egy adag kép az Újgyőri főtérről.

 

Egy enyhén ritka pillanat: Ikarus 280-as a 35-ösön. Sajnos sokat kellett volna rá várni, míg járatba indul, ezért csak az avasi tárolón készítettem róla képeket, pedig egy Szabadságharc utcán feljövő 280-asos fotó király lenne.

HFD-501. Lassan már ő is régi busznak fog számítani, de azért még jól tartja magát.

AKD-759 a 29-es viszonylat törzsjárműve újabban. Egyébként január 1-jétől hétvégén is csuklósok járnak a viszonylaton.

 

És végül: AKD-742 a 6-os végállomásán, Perecesen.

Főoldal