Általában csak évszakonként adok le miskolci,
átlagos képeket, de ezen most megpróbálok változtatni. Kezdetnek egy december eleji, lillafüredi kép. GSZ-863 az Újgyőri főtéren, a
leszállóhelyen, AKD-584 pedig a 67-es felszállóhelyén. És a Lomb utcai végállomáson. Pozitív változás,
hogy a viszonylatot 2008. január elsejétől sűrítették munkanapokon
a reggeli és délutáni csúcsban, így ugyanolyan gyakran jár, mint a tavalyi
racionalizálás előtt. AKD-512 két megállóval feljebb, a 19-es viszonylat
komlóstetői végállomásán. AKD- Ez a két kép jellemző a miskolci
buszközlekedésre. A 14-es és 14H-s néhány megálló kivételével végig
párhuzamosan jár, egy-két perc híján ugyanannyi a mentidejük, ugyanannyi a
követési idejük, mégsem sikerül őket összehangolni. A Szeles utcánál
pedig valószínűleg csatlakozott hozzájuk a 12-es is, a Reptér felé
általában mind a három viszonylat vonatozik. És ez más viszonylatokon is így
van, pedig a tavalyi racionalizáláskor az egyik érv épp ennek a megszüntetése
volt. Egy kicsit később AKD-690 ugyanott. A Körös Volán egyetlen Ikarus EAG 397-ese a Búza
téren. JLZ-528 és JSG-514 elhagyja a buszpályaudvart. Akárcsak GNA-876. Már szeptember óta újra az eredeti helyükről
indulnak a 11-es buszok a Búza téren (előtte a 34-es, még előtte
pedig a 24B-s indult innen), de elvileg csak a piac felújítása miatt. A 7-es buszok 16 óra környékén fullon vannak,
igazán sűríthetnék egy kicsit a járatot. December elején az egyik nap csőtörés miatt
elmaradt a tanítás, így fotózni indultam. A nagyobb végállomásokat látogattam
meg, mivel azokat a kocsikat, amelyek csak a reggeli és délutáni csúcsban
közlekednek (Ikarus 200-asok), délelőtt ezeken a helyeken tárolják. Így hát nem csoda, hogy a 29-esen jellemzően
csak a csúcsban közlekedő csuklósok ekkor az Újgyőri főtéren
pihentek. Illetve az egyik, AKD-759 az Avason. AKD- Régi és új Ikarusok minden mennyiségben, sehol sem
pofátlankodik a képbe más típus. A Tiszain is szétnéztem. Ilyenkor délelőtt
óránként jár a 18-as, a 424-es MAN egyedül is sok rá, viszont délután egy kis
ideig AKD-568-ra is szükség lesz. Állt még itt egy másik 260-as is, táblák nélkül. Munkanapokon az Újgyőri főtérről
13:55-kor, a Tokaji Ferenc utcáról 14:10-kor induló 9-es járatban csuklós közlekedik.
A 788-as MAN épp megérkezik a Tokaji utcára. Onnan csak egy kis séta Diósgyőr. 2008. január elsejétől a 21-es a főtér
irányába is ugyanott megy a Szondy és Selyemrét között, mint ahol vissza, így
kifelé nem érinti az Üteg utcai megállót, és a Szondy Gy. utcai felszállóhely
is áthelyezésre került. Ez a kép még az eredeti indulási helyen készült
ICC-951-ről. Több képet nem készítettem, nyár végén már fotóztam
21-eseket az eredeti útvonalukon. 188 elhagyja a telephelyet, maga mögött a 300-as
pótkocsival. A háttérben látható a 21-es új felszállóhelyének az építése. Még egy adag kép az Újgyőri
főtérről. Egy enyhén ritka pillanat: Ikarus 280-as a
35-ösön. Sajnos sokat kellett volna rá várni, míg járatba indul, ezért csak
az avasi tárolón készítettem róla képeket, pedig egy Szabadságharc utcán
feljövő 280-asos fotó király lenne. HFD-501. Lassan már ő is régi busznak fog
számítani, de azért még jól tartja magát. AKD- És végül: AKD- |