2007. nyár
(I. rész)

Az elmúlt három hónap képei a miskolci tömegközlekedésről:

 

Mint már a tavaszi oldalon is megemlítettem, május 19-től hétvégenként újraindult a ZS-s viszonylat. A kísérleti üzem június 10-ig tartott, majd utána, a hétköznap folyamán döntöttek arról, hogy továbbra is közlekedjen. Végül több határidő módosítás után egészen augusztus 5-ig közlekedett. Június 10-én viszont még nem lehetett biztosat tudni, így páran kimentünk fotózni és utaztunk a „lehet, hogy utolsó” járattal.

Az így csak aznapi utolsó körben a 427-es a Zsarnain.

 

Két encsi „állomásítású” Ikarus 256-os, DUD-791 (a képeken) és JLZ-533 nem a megszokott sárga színű, hanem kék. Gyakran látni őket Miskolcon.

Gyors ugrás Tiszaújvárosba.

 

A Borsod egyetlen E91-es midije általában az 1-es helyin jár Tiszaszederkénybe. Jobbra a (egy) nagy testvér figyel.

Június 16-án életbe lépett a nyári menetrend, melynek legfőbb újdonsága, hogy este 7 után a 19-es és 67-es viszonylatok összevonva közlekednek. Tehát a 67-esek a lomb utcai végállomásuk után feljönnek a két megállóra lévő Komlóstetőre (a képen), majd vissza, utána pedig saját útvonalukon térnek vissza a főtérre. Az utasok nagyrésze persze a lakótelepre menne, nekik ez kerülő, ráadásul ez természetesen ritkítást is jelentett, hétvégén este csak óránként jön busz, ami azért elég szánalmas.

Június közepén az egyik délután egy autó kidöntött egy felsővezetéktartó oszlopot a Győri kapuban, így több órára megbénult a villamosforgalom.

A feltorlódott villamosok között a frissen festett 204-es is feltűnt.

 

Villamospótló közeledik az Újgyőri főtérre, majd indul is vissza.

 

A főtér és Diósgyőr között közlekedtek a villamosok, a fordulás a vasgyári hurokban történt. A 213-as épp onnan érkezett meg, majd miután a villamospótlóról átszálltak az utasok, elindult Diósgyőr felé.

212 az Újgyőri piacnál. Ezen a vágányon Diósgyőr felől közvetlenül be lehet menni a Vasgyár felé. Annak idején a 3-as járt itt, majd annak megszüntetése után meghagyták üzemi célokra. Most is milyen jól jött.

 

Június 15-17. között, valamint 23-án és 24-én az Operafesztivál alkalmából az előző évekhez hasonlóan közlekedett a 100-as pályaszámú nosztalgia villamos.

Július 8-án pedig a Közlekedési napok tiszteletére közlekedett a jármű. Idén 110 éves a miskolci villamosközlekedés!

 

A tuja a selyemréti ívben és az aluljárónál.

Valamint az Újgyőri piac előtt. 

 

Szintén a Közlekedési napok alkalmából nyílt napot rendezett az MVK. A telepen minden busztípus ki volt állítva, valamint néhány villamost is megnézhettünk közelebbről.

A viszonylat kijelzők csak úgy koptak a sok használattól: villamospótlók egymás között.

Nyaranta a perecesi napközis táborba az MVK járatokat indít (reggel oda, délután vissza, a végállomás Nagy-Erenyő). Ezen a nyáron három viszonylat közlekedett, P1, P2, P3 (naponta csak egyszer-egyszer jártak), ezek másik végállomása különböző helyeken volt. A nyár folyamán sikerült rendes, „menetrendszerintit” is fotózni (lásd később).

Az előbbi 412-es belseje.

Csuklós Rába 9-es viszonylatjelzéssel. Menetrendszerint is előfordulhat.

A kényelmes, tágas utastér.

Csuklós MAN, 15-ös viszonylatjelzéssel. A valóságban ez lehetetlen.

A 35-ösön pedig a szóló jármű ritkaság, újabban.

A 814-es MAN SG 263-as belülről.

Egy kis nosztalgia: 17-es viszonylat.

 

A régi Ikarusok közben csendben megbújtak a háttérben.

Az MVK különjáratos MAN-je.

Következő oldal

Főoldal