2007. ősz
(I. rész)

2007 őszének mindennapi és nem mindennapi képei.

 

Kezdésnek AKD-660 a 3-as két végállomásán.

 

Avas kilátós csendélet.

A 043-as Neó egy megállóval lejjebb, a Leszih A. utcánál.

 

A 783-as Rába és a 787-es MAN a Derkovits utcánál, a Szabadságharc utcai emelkedő leküzdése után.

GTH-781 ugyanott az ellenkező irányban.

 

Két 280-as Bulgárföld környékén.

Mint a régi szép időkben: HEJ-331 1A-son, az Újgyőri piacnál.

V46 043 a vontatási telepen. Nem miatta jöttem ide, hanem a háttérben álló járműért,...

... a Szlovák Vasút 350 002 pályaszámú, kétáramnemű, Gorilla becenevű mozdonyáért. Szeptemberben típusismeret megszerzése céljából kölcsön adta a ZSSK a MÁV-nak a gépet.

Ha már itt voltam, fotóztam a többi mozdonyt is: V43 1027.

V43 1039.

M43 1046 a fűtőházi tolató szerepében.

M41 2301, az első remot Csörgő. Külsőre még inkább a classic gépekre hasonlít.

A kb. egy éve Hatvanból átállomásított 2120-as Csörgő a javítócsarnokban.

M41 2171 a Tiszai és Gömöri pu. között.

Szeptember 22-én természetesen idén is voltak rendezvények az Autómentes Nap alkalmából. Délelőtt a Népkertben buszhúzó versenyt rendeztek, melynek főszereplője a 314-es MAN volt.

Valamint közlekedett az Ikarus 31-es nosztalgiabusz is. Délután a LÁEV és Kilián villamosmegállók között rendezték meg a II. Villamosgyorsulási Köztársasági Kupát.

A Szegedi Közlekedési Társaság Volvoja, amivel a villamosgyorsulásra jöttek.

 

A 200-as és 202-es Tatra a Szent Anna téren, amint a versenyre mennek ki.

Már a verseny előtt egy órával vágányzár volt az esemény miatt, ezért az 1-es villamosok is a Vasgyárba jöttek, az Újgyőri főtértől Diósgyőrig pedig villamospótló busz közlekedett.

 

A rövidebb útvonal miatt feleslegessé vált Tátrák a Vasgyárban álltak félre.

 

A 217-es Tatra a Vasgyári gyógyszertár megálló előtti ívben.

Egy mindennapi kép: 185 az Újgyőri piac megálló után, ahol a delta harmadik, Diósgyőr felől a Vasgyárba vezető ága becsatlakozik.

A 208-as Tatra befordul a Vasgyár felé, a piacnál. Ez már nem annyira hétköznapi.

Az SZKT különbusza is itt ment el.

Valamint egy villamospótló.

 

És még mindig nem a villamosgyorsulásról készült képek következnek! A perecesi elágazás (a képen) és a LÁEV villamosmegállók között nemcsak a síneket, hanem az utat is lezárták, ezért a forgalom az Irinyi utcán keresztül ment.

Ez már a villamosgyorsulás. A már látott 202-es csak tartalékjármű volt.

 

A versenyen a 200-as és 204-es Tatra indult. A 204-es még egy kis tüzet is kapott a két végére/elejére, valamint a villamosok között ő reklámozta az Autómentes Napot (a buszok között pedig a 017-es).

Egy kis szabadedzés.

 

Ez már élesben megy. A fények sajnos nem voltak jók a fotózáshoz, meg inkább a videók adják vissza az élményt.

Ez a menet már befejeződött, jöhet a következő. Mindkét villamosban volt egy-egy segédvezető, akik visszavitték a villamosokat a startvonalhoz.

A szegediek Volvoja a Kandó Kálmán utcában.

Következő oldal

Főoldal