2007 őszének mindennapi és nem mindennapi
képei. Kezdésnek AKD- Avas kilátós csendélet. A 043-as Neó egy megállóval lejjebb, a Leszih A.
utcánál. A 783-as Rába és a 787-es MAN a Derkovits utcánál,
a Szabadságharc utcai emelkedő leküzdése után. GTH-781 ugyanott az ellenkező irányban. Két 280-as Bulgárföld környékén. Mint a régi szép időkben: HEJ-331 1A-son, az
Újgyőri piacnál. V46 ... a Szlovák Vasút 350 002 pályaszámú,
kétáramnemű, Gorilla becenevű mozdonyáért. Szeptemberben
típusismeret megszerzése céljából kölcsön adta a ZSSK a MÁV-nak a gépet. Ha már itt voltam, fotóztam a többi mozdonyt is:
V43 1027. V43 1039. M43 M41 2301, az első remot Csörgő.
Külsőre még inkább a classic gépekre hasonlít. A kb. egy éve Hatvanból átállomásított 2120-as
Csörgő a javítócsarnokban. M41 Szeptember 22-én természetesen idén is voltak
rendezvények az Autómentes Nap alkalmából. Délelőtt a Népkertben buszhúzó
versenyt rendeztek, melynek főszereplője a 314-es MAN volt. Valamint közlekedett az Ikarus 31-es
nosztalgiabusz is. Délután a LÁEV és Kilián villamosmegállók között rendezték
meg a II. Villamosgyorsulási Köztársasági Kupát. A Szegedi Közlekedési Társaság Volvoja, amivel a
villamosgyorsulásra jöttek. A 200-as és 202-es Tatra a Szent Anna téren, amint
a versenyre mennek ki. Már a verseny előtt egy órával vágányzár volt
az esemény miatt, ezért az 1-es villamosok is a Vasgyárba jöttek, az
Újgyőri főtértől Diósgyőrig pedig villamospótló busz
közlekedett. A rövidebb útvonal miatt feleslegessé vált Tátrák
a Vasgyárban álltak félre. A 217-es Tatra a Vasgyári gyógyszertár megálló
előtti ívben. Egy mindennapi kép: 185 az Újgyőri piac
megálló után, ahol a delta harmadik, Diósgyőr felől a Vasgyárba
vezető ága becsatlakozik. A 208-as Tatra befordul a Vasgyár felé, a piacnál.
Ez már nem annyira hétköznapi. Az SZKT különbusza is itt ment el. Valamint egy villamospótló. És még mindig nem a villamosgyorsulásról készült
képek következnek! A perecesi elágazás (a képen) és a LÁEV villamosmegállók
között nemcsak a síneket, hanem az utat is lezárták, ezért a forgalom az
Irinyi utcán keresztül ment. Ez már a villamosgyorsulás. A már látott 202-es csak
tartalékjármű volt. A versenyen a 200-as és 204-es Tatra indult. A
204-es még egy kis tüzet is kapott a két végére/elejére, valamint a
villamosok között ő reklámozta az Autómentes Napot (a buszok között
pedig a 017-es). Egy kis szabadedzés. Ez már élesben megy. A fények sajnos nem voltak
jók a fotózáshoz, meg inkább a videók adják vissza az élményt. Ez a menet már befejeződött, jöhet a
következő. Mindkét villamosban volt egy-egy segédvezető, akik
visszavitték a villamosokat a startvonalhoz. A szegediek Volvoja a Kandó Kálmán utcában. |