A tavasz folyamán kevesebbet fotóztam, mint
szoktam, de azért érdemes végignézni ezt az oldalt. Kezdjük március 15-nél, amikor szokás szerint
terelések voltak az 1, 1A, 12, 14, 14H járatok útvonalán. Ez a 11-es viszont
még jó helyen megy. Ennek az 1-esnek viszont már egy kicsivel arrébb
kellene közlekednie alapesetben. GTH- Felmentem az Avasra, de hétvégi menetrendnél
egy-két MAN-en és Neoplanon
kívül nem sok minden van. A hosszú hétvége nagy utasforgalma miatt a
kisvasúton sűrűbben jártak a szerelvények. D02- Puskaporoson van a kereszt (a szembe
közlekedő vonatok találkozása), ezért nem kellett sokat várni a
visszafelé jövő vonatra sem. HFC- Egy gyors ugrás Tornanádaskára. A 99-es értelmes helyen kapott felszállóhelyet az Újgyőrin: a 19-es helyéről indul, az pedig
átkerült a 67-esébe. AKD- Az egykori avasi AKD- AKD- Május 1-től voltak módosítások a
menetrendben: például a 33-as visszafelé is az Üveggyár felé megy. Két nem
túl jó minőségű kép a Wesselényi utcai megálló után, még a régi
rend szerint. A 9-esen elvileg 14:10-kor csuklós közlekedik, én
viszont a 13:55-ösben láttam a 021-es Neoplant.
Szintén nem egy túl jó kép, de majd lesz jobb is. Szemere
utca, végállomás. Idén is közlekedtek a szokásos május elsejei rásegítő
járatok a Majális-parkba, szerencsére egy-két Ikarus 200-as is feltűnt. Hangulatkép AKD-530-cal. A végállomási tartózkodó szerepe idén az 526-osra
jutott. HEX-144 és Két 280-as is képviseltette magát: AKD-692,... ... és 690. 824 Alsó-Majláth után. Mivel kellettek az újabb buszok a Majálisba, sok
viszonylaton feltűntek a régi Ikarus 260-ok és 280-ok, mint például AKD- És pár órával későbbi kép a diósgyőri
végállomáson. Hétvégi menetrend alkalmazása esetén szinte
lehetetlen két Ikarus 200-ast egymás mellett fotózni normál esetben. Májusban két midibuszt is kipróbált a MVK.
Először, május 4-én a Szabolcs Volán FLR-923 rendszámú Iveco Kapena típusát, mely
délelőtt a 33-as és 38-as viszonylaton szállított utasokat, délután
pedig a Szinvapark előtt volt kiállítva. Jóval kisebb, mint csuklós társai. A hátfal jól eltalált, dizájnos. Műszerfal és utastér. Csak a hátsó ajtónál
alacsonypallós. Ami tetszett: a hátsó ajtó ráncajtó. Május 16-17-én egy Autosan
Solina típusú jármű tett itt látogatást,
megfordult a 11-es, 34-es, és 38-as vonalakon. A buszban Mercedes-Benz motor
dübörög. Természetesen ezt is kiállították a Szinvapark előtt. Ez is csak hátul alacsonypadlós. Fedélzet. Egyetemváros. A 22-es és 31-es megállója
megcserélődött, a 22-esek az egykori 12-es megállójában állnak meg, míg
a 31-esek hátra kerültek. Május 19-től június 10-ig hétvégenként
délelőtt, kísérleti jelleggel, óránként újraindult a ZS-s.
A kísérlet sikerrel járt, mivel július 8-ig még biztosan közlekedik. A járat
ingyenes, a Városgazda Kht. finanszírozza. A hónap végén megcsináltak a Majális-park
leszállóhelyén a burkolatot, ezért az 1-esek ott mentek be, ahol kijönni
szoktak, és a tároló területén fordultak meg. Ugyanez Ikarus 280-nal. Életképek a 11-es fordulóhelyeiről: AKD- AKD-584 pedig az árok utcai fordulónál, amit még
mindig nem aszfaltoztak le. Végül két sárospataki kép a rendszámszomszéd
JOB-718, 719-ről. |