2014. április

Áprilisban ismét összegyűlt egy oldalnyi miskolci életkép.

Kezdésnek egy kenyérgyári fotó, háttérben a Lórántffy utcával és a kiliáni lakótelep egy részével.

Ez pedig a Tatárdomb, a 21-esen itt megint a hat darab MAN NL223-as egyikét sikerült elkapni.

 

Valamint két Ikarust is, ezeknek jobban örültem. A 9-esnek a hatvanas években itt volt amúgy a végállomása, illetve a hetvenes években egy rövid ideig a 21-esnek is. 1951 és 1976 között villamos is járt ide, valamint hosszú évekig, évtizedekig voltak műszakos járatok Tapolcára, Szirmára, Görömbölyre, Felsőzsolcára.

A következő 21B-n is érdekesebb kocsi volt (nem MAN vagy Neoplan), a 380-as Rába. A kép a vasgyári temetőnél készült, próbáltam a vasgyári templommal a háttérben fotózni.

Az ellenkező irányú 21-esen szintén Rába volt.

 

Régóta szerettem volna már a Diósgyőri Ipari Park környéki kis utcákban kanyargó 29-est fotózni, busszal naponta elhaladok itt, most végre a fényképeket is elkészítettem a Glanzer Miksa utcában. Itt is látszik, hogy a vasgyár (mint városrész) alapvetően egy nagyon kellemes kertvárosi része lehetne Miskolcnak.

Egy bemelegítésnek szánt fotó után…

… itt a város egyik legújabb járműve. A nyáron Miskolcra szállított 600-as és 601-es Skoda után, április 7-én este megérkezett a 602-es is, majd rövidesen megkezdte a próbafutásokat.

Április 24-én a 603-as, 28-án a 604-es is megjött, arról egyelőre még nincs képem. Ezeknek a kocsiknak már csak 500 km-es próbautat kell megtenniük. A járműveket néhányszor lehetett látni, mostanában viszont egyik sincs kint, nem tudni miért húzódik az utasforgalomba állásuk.

 

Ellenben a 600-as…

… és a 601-es szorgalmasan szállítja az utasokat a hét minden napján.

 

 

Egyébként most fedeztem fel, milyen jó fotóhely a Városháztér. Szépen felújított épületek, díszkövek és villamospálya, valamint egyre több új villamos.

Április 14. üzemkezdettől egy pont 30 éves történet végére került pont: megindult a buszközlekedés a Hideg soron. Az 1984. június elsején megindult 36-os viszonylat eredetileg erre járt volna, gyors kapcsolatot teremtve az avasi lakótelep és a DIGÉP között. A megállóöblök is elkészültek, de az utolsó pillanatban kiderült, hogy az útszakasz nem alkalmas rendszeres buszközlekedésre. Most, harminc évvel később azonban a 38-as viszonylat meghosszabbításával sikerült gyors kapcsolatot létesíteni az Avas és a Szent Anna tér (átszállással a Győri kapu), Vologda városrész között.

A 38-as tehát félóránként közlekedik az Avas kilátó - Hideg sor – Bodótető – belváros – Tampere városrész között, kizárólag Plasmával, hajnalban, késő este, valamint a 34-esbe kiálláshoz pedig újraindult a 38B az Arany János utca és a Bodótető között. A megoldás kicsit bonyolult, hiszen például a bodótetői hurokba mindkét irányban betérnek a 38-asok, ráadásul az ütemes, félórás követés miatt pont egyszerre, de így a nap nagy részében nincs szükség plusz kocsira és sofőrre a hosszabbításhoz.

Szintén 14. óta közlekedik a „tavaszi villamos”, a karácsonyihoz hasonlóan szintén a 202-es Tátra által.

A Tiszait egyébként mostanában kéne kicsit átépíteni, de nem sok minden történik.

 

Tavaly nyár óta minden második 69-es ismét Diósgyőrből indul, egész konkrétan a Diósgyőri vár nevű végállomásról Felső-Majláthra, mindkét irányban Berekalja betéréssel. A háttérben lévő másik MAN nem tudom mi célból állt itt.

A garázsmenetes 817 a Zsarnai telepnél.

 

Műszakváltáskor van Miskolc, Drótmű – Szirmabesenyő volán járat, úgy tűnik a BPR-119-es forda szerint csinálja, a múltkor is ezt fotóztam Besenyőn.

És végül a barcikai inga a Gömöri pályaudvaron.

Főoldal