2014. május

Semmi extra, csak néhány átlagos életkép a tavasz utolsó hónapjából.

 

A múltkor megtetszett a Városháztéri fotóhely, ezért újabb képeket készítettem. A Skodák közül amúgy a 605-ös (május 19.), 606-os (június 2.), 607-es (június 9.) és a 608-as (június 16.) is megérkezett már.

A 202-es „tavaszi villamos” is elment Majláth felé.

 

 

 

Most egy piros Tátrát is sikerült itt elkapni, jobban mondva az egyetlent, mivel a másik, 210-es már hónapok óta nem közlekedik, és nagyon úgy néz ki, nem is fog már.

 

Ha már belváros, készítettem két képet a Hősök terén is a 823-as MAN-ről és GTH-778-ról.

Most pedig nézzünk ki a végekre, egész konkrétan Felső-Majláthra, a Bükk kapujába. A ZOO járat április 14. óta ismét közlekedik.

 

A tavasz folyamán a villamosmegállókba kikerültek a kijelzők, a buszokba is beszerelték a fedélzeti egységet, valamint számos, nagyobb forgalmú buszmegálló is kap majd kijelzőket. Valamikor nyáron már működnie kell majd az utastájékoztatásnak.

Egy délután Emődre néztem ki, JOB-669-et (ex BPR-190) a buszfordulónál sikerült lefényképezni. Ide csak napi néhány járat közlekedik,…

… a többi ugyanis csak áthalad a településen, lent a 3-as úton. Illetve régen helyi járat is közlekedett a vasútállomás és a forduló között. Nem mellesleg a képen egy Miskolc-Eger vonalon közlekedő Ikarus 256-os, BFJ-751 látható.

 

Érdekes, hogy míg Egerbe régi Ikarust küldtek, Borsodgesztre GOT-995 ment. Sikerült lefotózni a testvért, a 994-et is, mindkét E95-ös 1998 áprilisában állt forgalomba.

Sikerült elkapni a Tisza Volán Szegedre közlekedő Volvóját is.

Ha már itt voltam, kinéztem a vasútállomásra is, ahol ez az IC jött leghamarabb.

Emődön csak a füzesabonyi személyvonatok állnak meg, pont kifogtam egy olyan járatot, amin a szilvásváradi vonalra kiálló Bz szerelvény közlekedik.

A következő abonyi személy viszont már „rendes” vonat volt, az más kérdés, hogy bár itt sok leszálló volt, összességében ezt nem nagyon indokolta az utasszám. Persze nem ártana, ha kicsivel színvonalasabb szerelvények járnának, amire a közeljövőben talán van esély.

 

2014. április 7. és május 31. között a Miskolc-Hidasnémeti vasútvonalon karbantartás miatt vágányzár volt. A pótlásból a Borsod Volán és maszek cégek is kivették a részüket. Az egyik délután, amikor a Tiszain fotóztam, 14.10-kor két busz indult, BPG-693 Novajidrányig, AKD-266 pedig Hidasig.

Láttam, hogy az állomás végében áll egy szlovák eredetű, magánvasúti mozdony (240 088), ezért a martinkertvárosi felüljáróról készítettem egy képet.

 

 

Ezután még visszasiettem a Tiszaira, hogy a 14.40-es indulású buszkonvojt is lefotózzam (BPR-116, AOB-114, JOB-671, BPR-182).

Főoldal