2014. március Egy kis
buszos körkép a múlt hónapból: Márciusban
úgy alakult, hogy főleg az észak-déli tengelyen fotóztam, például a
Népkert mellett. Már régóta szerettem volna elkapni egy egyetemes 14-est,
csak a kép elkészítése utáni visszanézéskor jöttem rá, hogy ez végre
sikerült. Ikarus
280-as már csak nagyon minimális számban üzemel, de munkanap csúcsban például
a Búza teres vonalakon szokott lenni néhány. Két Neoplan,
hihetetlen, hogy már ezek is nyolc évesek. A hat Plasmát leszámítva, azóta
nem is történt buszbeszerzés. Egy hétvégi
napon is kijöttem, ilyenkor kicsit máshogy járnak a viszonylatok. A 44-es
viszont stabilan jár nap, mint nap (kivéve ünnepnapokon) 2000. október 24.
óta, apró módosítástól eltekintve változatlan útvonalon. Lesétáltam
egy Szigligeti téri fotóra is. Itt szombat délután a félóránkénti 31-es nem
sok vizet zavar. Ez pedig már
egy Tapolcai elágazásnál készült fotó. A 32-es munkanapokon igencsak tömve
szokott lenni, nemcsak csúcsidőben, hanem délelőtt is. Viszont az
olyankor 15 perces követés miatt összehangolható a 29-essel, így egy
esetleges sűrítés esetén vagy a 29-es is sűrűbb lenne
feleslegesen, vagy az Avason lenne egyenetlen a követés. A kicsit
sivár Neoplan és MAN uralmat néha egy-egy Rába és Ikarus töri meg. Egyik péntek
reggel potyára mentem be az egyetemre, szerencsére fényképezőt is vittem
magammal, így nem estem zavarba, hanem megint a Tapolcain fotóztam. Az
észak-déli tengelyre nagyon jellemző, hogy egyszerre három-négy busz is
jön, aztán 10-15 percig semmi. Ez régen is így volt, csak akkor még egyenként
is gyakran jártak a viszonylatok, de az egyre ritkább követés miatt a
jelenség egyre idegesítőbb. Na, még egy
Neoplan a 22-esen, amivel még pont be lehetett érni a 10 órai
előadáskezdésre. A 419-es MAN
decemberben karambolozott egy különjáratos Ikarusszal. A homlokfalat sikerült
megcsinálni, a viszonylatkijelzőket viszont kiszerelték, a helyükre
11-es táblák kerültek, a kocsi azóta a vonal törzsjárműve. A Bábonyi-bércen
is készítettem egy képet, bár az árnyékok miatt ez a kényszermegoldás pont
alig látszik. Ha a közeljövőben tényleg jönnek új buszok, lehet erre a
kis időre már így marad. Egy dombbal
arrébb vagyunk, Bodótetőn. A 38-ason a közeljövőben talán lesz
változás, melynek következtében már nem fogja érinteni az Arany János utcát
és kizárólag Plasmák fognak rajta járni. Néhány
életkép a 21-21B hétköznapjaiból, először az Erzsébet téren. Majd a
Tatárdombon, ahol egyébként 1974-76 között a viszonylat végállomása volt. Két kép
kicsivel a város felé a fatelepnél, a semmi közepén. A jobboldali MAN-nek nem
nagyon örültem, Ikarusra számítottam. Ha az
MVK-nál már nem is nagyon, a Volánnál még jócskán akad 280-as, a CCX-875
például Szirmabesenyő, sz. bolt megállóban lett elkapva. Ez pedig a
Szirmabesenyő, templom nevű megálló. A Miskolcról a településre
közlekedő járatok gyakorisága a helyi közlekedéssel vetekszik, erre
járnak a Sajókeresztúrra, illetve Sajóvámos-Sajósenye felé közlekedő
járatok. Ezen kívül van még egy-két érdekesebb vonal is, a képen például a
Sajósenyéről Sajóbábonyba közlekedő CCX-864 látható. És ne
feledkezzünk meg a csak idáig közlekedő járatokról sem, ezek egy része
Sz.besenyő alsónál fordul, a másik részük pedig itt, a templomnál. Nagy
szerencsémre az egyik ilyenen pont egy Ikarus 266-os jött. Ez pedig
LKK-386, az egykori
Auchan busz. A napállás
miatt visszamentem a bolti megállóhoz, itt egy újabb ARC-n kívül egy 256-ost
is sikerült lefotózni. Arra viszont nem számítottam, hogy a péntek délutáni
csúcsban szinte csak szóló kocsikkal fogok találkozni, a senyei és
besenyői csuklósok csak három óra körül kezdtek megjelenni. Egy másik
Miskolchoz közeli településen, Hernádnémetin járunk, sajnos mire kiértem, az
időjárás borúsra fordult. A két
Miskolcra menő buszon kívül a Hernádnémeti-Bőcs vasútállomás -
Gesztely között közlekedő (napi egy-két ilyen járat van, gondolom a
sörgyári dolgozóknak), meglehetősen üres JOB-666 is a fényképezőgép
elé került. Ilyen időben nem erőltettem a fotózást, majd
legközelebb. |