2014. nyár
(II. rész)

Előző oldal

 

Ellenben a másik piros, a 211-es még jár, ráadásul ekkor még az 1-esen közlekedett. Ősszel a Skodák folyamatos forgalomba állásával a Tátrák fokozatosan a 2-es vonalra kerültek, a 211-es az elsők között volt. Egyébként, ha már a Skodákról van szó: a már fél éve közlekedő 600-as és 601-es után június 13-án utasforgalomba állt a 602-es, 603-es és 604-es is, így nyáron már öt alacsonypadlós szállította az utasokat.

A 2-es vonalon ekkoriban még kizárólag SGP-k jártak.

Egy hideg sori fotó.

 

Két kép a Tiszain, még az eredeti állapotokkal,…

… ugyanis július 13-án megkezdődött a vágányok felújítása.

 

 

A Tiszai és Selyemrét között villamospótló közlekedett, az első napokban szóló, majd a józanész, a villamosokénál jóval ritkább menetrend és az igények alapján csuklós kocsikkal. Ezt a nemes feladatot többnyire két Ikarus 435-ös teljesítette.

A VP-k csak lazán, az úton keresztben fordultak.

A 2-es villamos nem közlekedett (az SGP-k nem tudtak volna itt megfordulni, a telepre való tolatgatást meg nem vállalták be egy hónapig), helyette az 1-es Selyemrét és Majláth között sűrítve (6-8 helyett 4-5 percenként) járt.

A vasgyári hurokban pedig a 0V közlekedett hétköznap is, 12 percenként.

Július 15. és 20. között a miskolci egyetemvárosban rendezték az EFOTT-ot, ami természetesen sűrítőjáratok indítását igényelte. Dokumentum kép jelleggel egy ilyen a Búza téren.

Egészen más téma: a hibrid mozdony a majláthi megállóhelyen.

És egy kicsit nagyobb vasúti jármű a Tiszai első vágányán.

 

Két kép a Sátoraljaújhely-Budapest gyorsvonat mozdonycserélési procedúrájáról.

 

Augusztus 20-án visszaadták a villamos végállomást a forgalomnak, azonban a váltók beépítéséig csak a külső vágányt, ami néha okozott fennakadásokat.

 

 

Négy észak-déli tengelyes kép. A hétvégi ritka közlekedés ellenére a 44-es és a 14H-s szorosan egymás mögött egészen Hejőcsabáig, az utasok meg örülhetnek a hosszú várakozásnak, ha épp lekéstek egy ilyen karavánt.

 

Augusztus végén a Borsod Volán a VT Arriva MTS-339 rendszámú Mercedes-Benz Citaro C2 buszát tesztelte.

A normál esetben a fővárosban közlekedő jármű pár napig a kistokaji vonalat szolgálta ki.

 

A kora esti, véletlenül elkészített képek után másnap már tudatosan mentem a Búza térre, ahol egy másik érdekességgel, az Agria Volán egyik 256-osával is összefutottam. Jó még az öreg a háznál, egyszer jó lenne kifogni egy ilyen kocsit egy hosszabbtávú utazáson.

 

A Búza téri képek mellett szerettem volna valami látványosabb helyen is fotózni, így kimentem Szirmára. Közben a 3-ason közlekedő MAN is elment, sajnos újabban munkanap délelőtt szóló jár a viszonylaton, az utasok nagy örömére. Oka a gazdaságosság, amivel nem lenne baj, csak miért olyan helyen erőltetik, ahol igény lenne a csuklósra, miközben vannak más vonalak, ahol sokszor szinte üresek a csuklósok.

Ez a városnak egy másik széle, az Auchan, ahol ez a Tisza Volános kocsi parkolt a szegedi visszaindulásig.

És végül AKD-513 a Sellő utcai fordulóban. Több, mint egy évig csak három Ikarus 260-as volt forgalomban, nyáron azonban összerakták az 513-at és az 590-et is, így ismét van szívómotoros-Prága váltós Ikarus a miskolci tömegközlekedésben.

Főoldal