Balatoni nyaralás
(I. rész)

A nyár folyamán egy családi kirándulás keretén belül Balatonfenyvesen nyaraltam. Mivel egy hétig minden nap reggeltől estig unalmas lett volna a vízben lenni, ezért többek között fotóztam is. Ezenkívül kirándulgattam is a környéken, Kaposvárra, Tapolcán és Celldömölkön át Győrbe, Dombóvárra és a Szentlőrinc-Sellye vasútvonalra, ahol most Bz hiány miatt MD motorvonat közlekedik. Azok a képek viszont kicsit később kerülnek majd fel.

 

Kora hajnal a Tiszain, indulás előtt gyorsan két kép bemelegítésnek.

  

A család autóval ment, csak én utaztam vonattal, ezért Pesten is megálltam, hogy néhány képet készítsek az UV-król, melyek a Fehérvári út megnyitásával újra átjöttek a pesti oldalra, igaz, épp hogy csak, mivel a kiskörúti villamosok továbbra is a Lónyay utcai ideiglenes végállomásig jártak.

A következő UV szerelvény élén 3881, a Fővám téren.

Ezek a képek is archívak már, ugyanis augusztus 20-án közlekedett utoljára menterend szerint UV. Másnap lezárták a Szabadság-hidat, és átszervezték a budai villamosközlekedést.

Közben 3856 és szerelvénye visszaindult Budafok felé.

Szabadság-híd UV típusú villamossal. Hosszú évtizedekig megszokott látvány volt.

Két ICS Kelenföldön. Ezek a kocsik lépnek az UV-k helyére Dél-Budán.

És egy kis érdekesség: a gyors 7-esen eredetileg felújított Ikarus 280-asok járnak, de az egyik helyett ez a 435-ös ugrott be.

Miközben a vonatomat vártam a Kelenföldi pályaudvaron, megérkezett a BVmot 001-es IC motorkocsi. Három ilyen állt forgalomba 1995-ben (BVmot 001-003), a járműveket a Ganz-Hunslet gyártotta. Jelenleg a Budapest-Kaposvár-Nagykanizsa között közlekedő Somogy IC-ben járnak.

Mivel nem sűrűn fordulok meg a Dunántúl nagyvárosaiban, Székesfehérváron is megálltam egy órára.

 

Egy Ikarus 280-asok, és a 2006. augusztus végén vásárolt két, DAB típusú midibusz egyike.

CCP-500.

Egy alacsonypadlós, gázüzemű DAB busz.

 

Szintén alacsonypadlós, szintén használtan beszerzett Volvo SN 12.

A csuklós Ikarus 280-asokat viszont újonnan vásárolt Mercedes-Benz Conectokkal váltják fel.

Talán a nap fogása: ráncajtós Ikarus 260-as, AIJ-355.

A város szocreál stílusú felvételi épülete 1951-ben épült a háborúban elpusztult helyett.

Személyvonat érkezett Tapolcáról. Néhány vonattal Bz-k is megfordulnak a 29-es vasútvonalon.

 

 

A fűtőházban is szétnéztem.

Egy remot Szergej.

A székesfehérvári Mazsola, M28 1003. Ezt a mozdonysorozatot vontatási telepeken belüli tolatásra használja a MÁV, kb. egy mozdonyt bírnak elhúzni. Általában a körfűtőházaknál dolgoznak, mivel az ilyenek Magyarországon sehol sincsenek villamosítva, így az ő feladatuk a villamos mozdonyok ki-be tolása.

M41 2331. A Csörgők Székesfehérvár környékén elsősorban a 29-es, tapolcai vonalon járnak.

Na persze az ország legtöbb vontatási telepéhez hasonlóan itt is sok Bz lakik.

Egy remotorizált, vagyis motorcserén és teljes felújításon átesett M47-es tolatómozdony.

 

És egy, még eredeti állapotban lévő, M47 2026 a dögsoron. Nem remotorizált M47-es már csak néhány darab található az országban, a legtöbb talán itt, Székesfehérváron.

V43 1188 egy személyvonattal Budapest felé indul.

A körfűtőház mellett néhány villanygép állt, például V43 1191.

A sor végén a V46 051-es Szöcske.

A vasútállomás Budapest felőli oldalán lévő kihúzó vágányon M41 2329 állt.

Az itt lévő szórakozóhely falán a néhai M62 161-es Szergej homlokfala látható.

A vágányok másik oldalán található a kocsitároló és a VF 15-ös fűtőgép. A mozdony korábban V41 521 pályaszámmal szolgált.

Egy Ikarus 412-es.

Az állomási tartalék M47 1218 volt.

Az előbb látott 2329-es Hörgő, immár vonatával az állomáson.

M41 2331 a következő tapolcai vonatra jár rá.

Következő oldal

Főoldal