Békéscsabai kirándulás
(I. rész)

A téli szünetben, a két ünnep között elmentem az utolsó olyan megyeszékhelyre a Dunától keletre, ahol még nem fotóztam.

Szolnokon volt fél órám a Pannónia gyorsvonatig, ezalatt benéztem a fűtőházba. Ezt a Szilit útközben fotóztam.

Már itt elkaptam a Román Vasút (CFR) egyik „Csaurusz” becenevű mozdonyát egy tehervonattal.

V46 038 a telep bejáratánál.

 

Sajnos csak nagyon kevés időm volt, ezért elsősorban az ide állomásított, eredeti színterv szerint visszafestett M62 001-et fotóztam.

 

A Szergejes fotók elkészítése után siettem is vissza, csak azokat a gépeket fényképeztem, amelyek útba estek.

Persze két dízelgépre, M43 1129-re...

... és M44 148-ra még szakítottam egy kis időt.

63-41 025 a szolnoki állomás második, peron nélküli vágányán.

Ez már Békéscsaba, ahol M44 149 állomási tartalékként tevékenykedett. Baloldalt a Bukarestig közlekedő gyorsvonat, amivel én is jöttem. A románoknak megérheti itt vásárolni, rengeteg csomaggal szálltak fel.

 

A környék mellékvonalait a Bz-k járják.

Személyvonat érkezik Szolnokról az ott már látott V43 1049-cel az élén.

M47 1228 a tehervonatok rendezésében jeleskedett.

 

Első utam a vontatási telepre vezetett, ahol három román 40-es sorozatú mozdony állt, ebből kettő az egyik javítócsarnok előtt: 40 412 és 40 422.

 

Ahogy így elnéztem a Szilik pályaszámait, Békéscsaba a V43 11xx-es mozdonyok hazája.

A békéscsabai Mazsoláról sajnos csak ilyen kép sikerült, mivel épp elindult a telep egyik végébe. Én közben továbbmentem fotózni, gondoltam, majd ha visszajön, akkor lekapom. Mire visszaértem, már a csarnok mélyén állt.

 

A Békéscsaba-Szeged vonalon már kivétel nélkül Usgyik járnak, így nem csoda, hogy a fűtőházban is volt belőlük néhány.

63-41 023 az üzemanyagkútnál.

 

 

Állt itt néhány dízel tolatómozdony is, munkára várva.

 

Ide van állomásítva néhány Csörgő is: M41 2146 ha jól emlékszem Gyománál jött velünk szembe egy tehervonattal, M41 2128 pedig pont ekkor állt be a telepre.

Ez a Szili 2004-ig V43 1121 pályaszámon továbbította a vonatokat, majd leállították és manapság VF 1121 számon fűtőgépként üzemel a kocsitárolónál.

Szintén itt állt a 417-es Csaurusz.

A legszebb pályaszámú Szili egy szerelvény elején, ismét az állomáson.

Bzmot 406 a már látott IP szerelvény másik végén.

Az állomásépület város felőli oldalán kiállított 375, 1025 pályaszámú gőzös.

És maga az állomásépület. Jól néz ki, de egy kis felújítás már ráférne.

Következő oldal

Főoldal