Győr Tapolcán és Celldömölkön át
(I. rész)

Továbbra is a balatoni nyaralásom alkalmával készült képeket mutatok be. Nem tudtam egyhelyben maradni, így az ott töltött napok felében valamerre vonatoztam, többek között egy észak-nyugat-dunántúli kirándulást tettem.

 

Kora reggel indultam el Balatonfenyvesről egy kanizsai gyorssal, melyről Balatonszentgyörgyön át kellett szállnom erre a tapolcai Bz-re.

Meg is érkeztünk Tapolcára. Itt már nagyon esett.

 

Nyáron, a nagy turista forgalom miatt néhány személyvonattal Desiro motorvonatok járnak a 29-es (Székesfehérvár-Balatonfüred-Tapolca) vasútvonalon.

Egy másik szerelvény is állt a nemrég bezárt fűtőház előtt.

 

6342 009 közelebbről. Érdekes a kijelzőn a Lajosmizse felirat. Az a település kicsit arrébb van. Ezek a motorvonatok eredetileg egyébként a Budapest-Esztergom vonalon járnak.

Egy pft-s (pályafenntartás) jármű.

Őszintén szólva én szeretem az esős időt, bár most nagyon esett. Öt perc alatt körbefotóztam minden járművet, de így is teljesen eláztam.

Bzmot 305 és két Bzx kocsi, vagyis a 9602-es számú Tapolca-Celldömölk gyorsvonat.

Celldömölk végállomás, 20 perc késés.

M41 2132 (ami nemrég még debreceni volt) hamarosan Zalaegerszegre indul. A vonat csak Bobáig lesz egy kocsis, ott kap még néhány budapesti közvetlen kocsit egy Budapest-Szombathely gyorsvonat végéről.

 

Az állomásépület mellet két gőzös is ki van állítva egy-egy személykocsival. Az egyik 275, 052, a másik pedig egy Bivaly: 424, 129.

M41 2108 az egyik hátsó, vontatási telepre vezető vágányon.

BDt 116 egy csörgős inga élén. Úgy láttam, hogy a 10-es számú (Győr-Celldömölk) vonalon a személyvonatokkal ilyenek járnak.

Bzmot 373.

 

 

Néhány classic Szergej és egy remot Dácsia.

 

Két Bz a dögsoron.

Köztük pedig egy unikum, egy classic Nagydácsia. Jelenleg szinte már az összes ilyen remotorizálva lett, vagy selejtezésre került.

 

Persze Kisdácsiákból még viszonylag sok van. Kinézetben szinte semmi különbség nincs az M47-eshez képest, műszakilag viszont annál több (pl. teljesítmény a nagy testvér javára).

Ez is egy unikum, egy régi ABx mellékkocsi (ABx 44224). Régen a mellékvonali Ganz motorvonatokkal jártak. A jármű a Közlekedési Múzeum védettségét élvezi.

 

A növényzet mögött M28 1013 bújik meg.

 

Celldömölkön is megjelentek a felújított mozdonyok, remot M62-esek képében.

 

M47 2158 a roncsok között.

 

 

 

A telep egyik része tele volt V43-asokkal, melyek a Szombathely-Székesfehérvár-(Budapest) vonalon járnak, plusz egy Szöcske is idekerült.

M43 1006.

Személyvonat indul Győrbe. A látszattal ellentétben ez a szerelvény vége, a vezetés egy vezérlőkocsiból történik.

 

Gyorsan két buszos kép az állomás előtti térről.

A 20-as vonal villamosítását 2000-ben fejezték be, de azért még most is a dízelek vannak többségben.

 

Az állomási tartalék M47 1237 volt.

 

Időközben beállt egy szerelvény a vontatási telepről a harmadik vágányra, hamarosan Győrbe indul.

Felszálltam a vonatra, közben érkezett meg M62 325.

Következő oldal

Főoldal