Továbbra is a balatoni nyaralásom alkalmával
készült képeket mutatok be. Nem tudtam egyhelyben maradni, így az ott töltött
napok felében valamerre vonatoztam, többek között egy észak-nyugat-dunántúli
kirándulást tettem. Kora reggel indultam el Balatonfenyvesről egy
kanizsai gyorssal, melyről Balatonszentgyörgyön át kellett szállnom erre
a tapolcai Bz-re. Meg is érkeztünk Tapolcára. Itt már nagyon esett. Nyáron, a nagy turista forgalom miatt néhány
személyvonattal Desiro motorvonatok járnak a 29-es
(Székesfehérvár-Balatonfüred-Tapolca) vasútvonalon. Egy másik szerelvény is állt a nemrég bezárt
fűtőház előtt. 6342 009 közelebbről. Érdekes a kijelzőn
a Lajosmizse felirat. Az a település kicsit arrébb van. Ezek a motorvonatok
eredetileg egyébként a Budapest-Esztergom vonalon járnak. Egy pft-s
(pályafenntartás) jármű. Őszintén szólva én szeretem az esős
időt, bár most nagyon esett. Öt perc alatt körbefotóztam minden
járművet, de így is teljesen eláztam. Bzmot 305 és két Bzx kocsi, vagyis a
9602-es számú Tapolca-Celldömölk gyorsvonat. Celldömölk végállomás, 20 perc késés. M41 2132 (ami nemrég még debreceni volt) hamarosan
Zalaegerszegre indul. A vonat csak Bobáig lesz egy kocsis, ott kap még néhány
budapesti közvetlen kocsit egy Budapest-Szombathely gyorsvonat végéről. Az állomásépület mellet két gőzös is ki van
állítva egy-egy személykocsival. Az egyik 275, M41 2108 az egyik hátsó, vontatási telepre
vezető vágányon. BDt 116 egy csörgős inga
élén. Úgy láttam, hogy a 10-es számú (Győr-Celldömölk) vonalon a
személyvonatokkal ilyenek járnak. Bzmot 373. Néhány classic Szergej
és egy remot Dácsia. Két Bz a dögsoron. Köztük pedig egy unikum, egy classic Nagydácsia.
Jelenleg szinte már az összes ilyen remotorizálva lett, vagy selejtezésre
került. Persze Kisdácsiákból még
viszonylag sok van. Kinézetben szinte semmi különbség nincs az M47-eshez
képest, műszakilag viszont annál több (pl. teljesítmény a nagy testvér
javára). Ez is egy unikum, egy régi ABx mellékkocsi (ABx
44224). Régen a mellékvonali Ganz motorvonatokkal jártak. A jármű a
Közlekedési Múzeum védettségét élvezi. A növényzet mögött M28 1013 bújik meg. Celldömölkön is megjelentek a felújított
mozdonyok, remot M62-esek képében. M47 A telep egyik része tele volt V43-asokkal, melyek
a Szombathely-Székesfehérvár-(Budapest) vonalon járnak, plusz egy Szöcske is idekerült. M43 1006. Személyvonat indul Győrbe. A látszattal
ellentétben ez a szerelvény vége, a vezetés egy vezérlőkocsiból
történik. Gyorsan két buszos kép az állomás előtti
térről. A 20-as vonal villamosítását 2000-ben fejezték be,
de azért még most is a dízelek vannak többségben. Az állomási tartalék M47 1237 volt. Időközben beállt egy szerelvény a vontatási
telepről a harmadik vágányra, hamarosan Győrbe indul. Felszálltam a vonatra, közben érkezett meg M62
325. |