Az érettségi szünetben elmentem Kecskemétre, majd
késő délután a 142-es vasútvonalon keresztül Budapestre. Átszállás miatt volt egy kis időm Szolnokon,
így kimentem az állomás előtti buszvégállomásra. Első sorban helyi
viszonylatoknak van itt a végállomása, de előfordulnak helyközi buszok
is. A reggeli csúcs után több jármű a
vasútállomás mellett, a kiállított 424-es gőzös mögött parkol. A 2-es Usgyi a vasútállomáson. A következő átszállás Cegléden volt, ahol
folyamatban van az állomás vágányhálózatának és peronjainak átépítése. Van
itt egy 275-ös gőzös is, de azt a rossz fények miatt nem tudtam
normálisan lefotózni. A képen a szegedi gyors/IC látható, amivel Kecskemétig
mentem. Kecskeméten a helyi járatok számára két nagyobb,
irányító végállomás van: az egyik a vasútállomás mellett, a Noszlopy G. park.
Számos helyi járat végállomásán kívül itt van a
helyközi buszpályaudvar is. Ez a 260-as tetszett: Classic homlok- és hátfallal
fel lett újítva, de megmaradt a ráncajtó, a trilex
tárcsa és a budifülke. Egy szóló Volvo és egy régi homlokfalas MAN. És egy kicsit újabb dizájnnal rendelkező,
helyközi gép. A másik nagy végállomás a belvárosban, a Széchenyi
téren van. Régen volt egy harmadik is a széchenyivárosi lakótelepen, de az
1999-ben megszűnt. Még egy Ikarus 280-as, Classic homlok- és
hátfallal felújítva. Egy Ikarus 412-es. Összesen ketten vannak Kecsón. Kecskemétnek szép belvárosa van, itt épp egy Rába
kerüli meg a Széchenyi teret, ahol sétálóutca kezdődik. A már látott BPF-015 indul el a Batthyány utca
megállóból. Őt a jobboldali 263-as veszi üldözőbe. BPF-031 pedig most fog megérkezni ugyanoda. Mentem vele egy kört a 2-esen., majd leszálltam a
Baumax nevű megállóban (a Rávágy tér előtt eggyel). Itt ugyanis kezdődik egy felüljáró, melynek másik
végében található a kecskeméti kisvasút végállomása. De a felüljáró nem
miattuk van, hanem a 142-es és 152-es vasútvonalak miatt (utóbbin márciusban
megszűnt a személyforgalom). A felüljáróról belátni a kisvasút telepére: Mk48
2022 és szerelvénye Kiskőrös felől érkezett. A szerelvény végére Mk48 2013 is rá volt
kapcsolva. Jobboldalt az „Ezüst nyíl” nevű sínbusz látható. A Kecskeméti kisvasútnak két vonala van:
Kecskemét-Kiskőrös (148) és Kecskemét-Kiskunmajsa (149). A helyzet fokozódott, nemsokára megérkezett a
kiskunmajsai vonat is. Itt már leakasztás után látható Mk48 2030. Az állomás mellett van egy kis járműskanzen,
ahol személy- és teherkocsikon kívül két mozdony is ki van állítva: az egyik
D- A közelben van Kecskemét-alsó vasútállomás, ahol a
142-es vonalon közlekedő Bz áll meg (illetve nemrég még a 152-esen
közlekedő is), illetve van teherforgalom is, ezért állt itt a már látott
152-es Bobó. Fotóztam még egy kicsit a Rávágy téren, mentem egy
kör 6-ost,... ... majd újra a Széchenyi téren találtam magam. Salgótarjánhoz hasonlóan itt is a Volvo a legújabb
busztípus. |