Kecskemét-Budapest túra
(I. rész)

Az érettségi szünetben elmentem Kecskemétre, majd késő délután a 142-es vasútvonalon keresztül Budapestre.

Átszállás miatt volt egy kis időm Szolnokon, így kimentem az állomás előtti buszvégállomásra. Első sorban helyi viszonylatoknak van itt a végállomása, de előfordulnak helyközi buszok is.

 

A reggeli csúcs után több jármű a vasútállomás mellett, a kiállított 424-es gőzös mögött parkol.

A 2-es Usgyi a vasútállomáson.

A következő átszállás Cegléden volt, ahol folyamatban van az állomás vágányhálózatának és peronjainak átépítése. Van itt egy 275-ös gőzös is, de azt a rossz fények miatt nem tudtam normálisan lefotózni. A képen a szegedi gyors/IC látható, amivel Kecskemétig mentem.

Kecskeméten a helyi járatok számára két nagyobb, irányító végállomás van: az egyik a vasútállomás mellett, a Noszlopy G. park.

Számos helyi járat végállomásán kívül itt van a helyközi buszpályaudvar is.

Ez a 260-as tetszett: Classic homlok- és hátfallal fel lett újítva, de megmaradt a ráncajtó, a trilex tárcsa és a budifülke.

 

Egy szóló Volvo és egy régi homlokfalas MAN.

És egy kicsit újabb dizájnnal rendelkező, helyközi gép.

 

A másik nagy végállomás a belvárosban, a Széchenyi téren van. Régen volt egy harmadik is a széchenyivárosi lakótelepen, de az 1999-ben megszűnt.

Még egy Ikarus 280-as, Classic homlok- és hátfallal felújítva.

Egy Ikarus 412-es. Összesen ketten vannak Kecsón.

Kecskemétnek szép belvárosa van, itt épp egy Rába kerüli meg a Széchenyi teret, ahol sétálóutca kezdődik.

 

A már látott BPF-015 indul el a Batthyány utca megállóból. Őt a jobboldali 263-as veszi üldözőbe.

BPF-031 pedig most fog megérkezni ugyanoda.

Mentem vele egy kört a 2-esen., majd leszálltam a Baumax nevű megállóban (a Rávágy tér előtt eggyel).

Itt ugyanis kezdődik egy felüljáró, melynek másik végében található a kecskeméti kisvasút végállomása. De a felüljáró nem miattuk van, hanem a 142-es és 152-es vasútvonalak miatt (utóbbin márciusban megszűnt a személyforgalom).

A felüljáróról belátni a kisvasút telepére: Mk48 2022 és szerelvénye Kiskőrös felől érkezett.

A szerelvény végére Mk48 2013 is rá volt kapcsolva. Jobboldalt az „Ezüst nyíl” nevű sínbusz látható.

 

A Kecskeméti kisvasútnak két vonala van: Kecskemét-Kiskőrös (148) és Kecskemét-Kiskunmajsa (149).

 

A helyzet fokozódott, nemsokára megérkezett a kiskunmajsai vonat is. Itt már leakasztás után látható Mk48 2030.

 

Az állomás mellett van egy kis járműskanzen, ahol személy- és teherkocsikon kívül két mozdony is ki van állítva: az egyik D-04 601, a másik pedig egy C50-es: GV 3719.

A közelben van Kecskemét-alsó vasútállomás, ahol a 142-es vonalon közlekedő Bz áll meg (illetve nemrég még a 152-esen közlekedő is), illetve van teherforgalom is, ezért állt itt a már látott 152-es Bobó.

Fotóztam még egy kicsit a Rávágy téren, mentem egy kör 6-ost,...

... majd újra a Széchenyi téren találtam magam.

 

Salgótarjánhoz hasonlóan itt is a Volvo a legújabb busztípus.

Következő oldal

Főoldal