Kisvasúti kirándulások februárban

Februárban két, egymás utáni hétvégén is különvonatok közlekedtek a LÁEV vonalán. 17-én Lilla nap alkalmából a megszokottnál jóval nagyobb volt a vonatforgalom, közlekedett a B26-os mozdony, a gőzös, és az egyik C50-es is. Egy hét múlva, 24-én pedig megrendezésre került a III. Téli Mahócai vonatozás.

A 447, 401-es gőzös megérkezni készül a Dorottya utcára, hogy a Lilla napi vonatozás résztvevői felszállhassanak a vonatra.

 

Díszítésként két zászló is került a mozdonyra. Amilyen kicsi a mozdony, olyan nagy füstöt ad ki magából még "alapjáraton" is.

Az egyik fotós kollégával nem utaztunk a vonattal, inkább útközben fotóztuk, Lillafüred után, a Hámori-tó mellett.

Egy menetrendszerinti vonat, ami félreállt a lillafüredi deltába a különvonat elől.

Az alagútnál vártuk vissza a vonatot, amikor feltűnt a Vértes Volán Ikarus 55-ös nosztalgiabusza. Messzi földről (Tatabánya, Budapest) szállította Miskolcra a résztvevők egy részét. 

Sikerült összehozni egy közös fotót. Visszafelé sajnos nem a gőzös, hanem a szerelvény másik végén lévő D02 510-es volt elől.

A gőzös a szerelvény végén, a lillafüredi állomáson. Sajnos ritkán fordul itt meg.

  

A busz közben felment az 5-ös végállomására, majd visszafelé újra le lett fotózva. Mi még megvártuk a baloldali 5-öst, míg visszajön, és azzal mentünk le.

A Kilián városrészig meg sem álltunk (csak a villamosra való átszállás közben).

A múlt és a jövő, avagy a faros és a 028-as Neó. És még a nap is kisütött, hogy még jobb legyen a kép.

 

Nézzünk szét belül is. Azok a párnázott ülések jóval kényelmesebbek, mint amilyenek a mostani buszokon vannak.

Egy kisebb személyvonat még indult a csanyiki erdei iskolánál létesített új kitérőhöz, CO2-408-cal vontatva. Itt éppen a kihúzón áll.

Ez már a mahócai különvonat egy héttel később. A szerelvény C02-408-ból és a 31-es, 33-as és 34-es pályaszámú kocsikból állt.

A majláthi telepen elénk fogták D02-506-ot, de a legközelebbi fotómegállásra csak Papírgyárnál került sor. Az Mk48-asra azért volt szükség, mert egy rövid szakaszon a C50-es nem bírta volna felhúzni a kocsikat. A vonatozást érdekesebbé tette, hogy minden résztvevő kapott egy kérdőívet, melyen olyan kérdések voltak a kisvasútról, amiknek a fotómegállások helyszínein lehetett utánajárni.

Fotómegállás az erdei iskolánál, az új kitérőn.

Az Mk48-as kíséret Ortástetőig tartott.

 

Az itt található kitérő segítségével visszament a telepre, így C02-408 fotózhatóvá vált.

Fotómegállás a sziklabevágás előtt.

Itt régebben a sziklát megkerülve jártak a vonatok (melynek nyoma még látható), később csináltak itt egy bevágást.

 

Andókúton több óra szabadidő volt, melyet evéssel és a feladatmegoldás keretében túrázással lehetett eltölteni.

Ha már itt voltunk és volt időnk, néhányan elmentünk a Mahócai munkásházig. A sínek idáig vannak meg, de a vonatok nem jönnek el idáig, hanem csak a kb. 100-200 méterre lévő Mahócáig.

Később vonattal is eljöttünk Mahócára, körüljárásra csak itt van lehetőség.

 

Körüljárás közben.

Itt pedig már a vonat elején.

Visszafelé a Papírgyárnál „pirosat kaptunk”, mert el kellett engedni ezt a menetrendszerinti vonatot.

 

A délutáni megérkezés Dorottya utcára. Jó volt a kirándulás, reméljük, jövőre hó is lesz.

Főoldal