MD-vel a 61-es vasútvonalon és Dombóvár

A nyár folyamán Bz hiány miatt a kihalófélben lévő MD motorvonatok jártak a 61-es Szentlőrinc-Sellye vasútvonalon, ezért a balatoni nyaralásom alatt úgy döntöttem, hogy elmegyek oda.

Balatonfenyvesről Kaposváron és Dombóváron át jutottam el Szentlőrincre. A somogyi megyeszékhelytől egy Szombathely-Pécs gyorsvonattal jöttem, melyet V63 025 húzott.

Az állomási tartalék M47 1206 volt.

 

Btx 014, a 61-esen ingázó MD vezérlőkocsija.

A vonó-/tolóerőt MDmot 3015 szolgáltatta.

Kákics megállóhely felvételi épülete.

 

Fél órás döcögés után megérkeztünk a végállomásra, Sellyére. Mind a két irányban elég sok utas volt, nem volt üres a megszokottnál nagyobb szerelvény.

 

Jelenleg végállomás ez a hely, egy fél éve még Villányra is mentek vonatok, 2006. május elejéig pedig Barcsra is. Másfél év alatt vasúti csomópontból fejállomás lett Sellye.

 

Foglalkozzunk egy kicsit MDmot 3015-tel is. Sajnos itt is pont szembe sütött a Nap.

A felvételi épület.

Bzmot 160 és két Bzx egy Barcs-Pécs személyvonattal ismét Szentlőrincen. Azon a vonalon MD-k is járnak, sajnos most nem az jött.

Egy Pannon Volános Ikarus 260-as az állomás előtt.

Felszálltam egy dombóvári személyvonatra, közben jött gépmenetben a 175-ös Szergej.

A személyt V63 025 húzta, a Dombóvárra való megérkezés után egyből le is járt a szerelvényről és bement a vontatási telepre.

Kaposváron már lefotóztam két remot Púpost, itt sikerült a harmadikat is: M40 303 az állomási tartalék.

Bzmot 249. A környéken Komlóra és Bátaszékre járnak ilyen motorkocsik.

A 124-es Bivaly, kiállítva az állomás előtt.

 

A vasútállomás előtt van egy kisebb buszpályaudvar.

Néhány helyi vonal is van a városban, AFF-575 törzskocsi lehet ezeken.

 

BSE-039 szintén a helyi közlekedésben jeleskedik.

Ez a 266-os is helyi járatozott.

Egy vezérlőkocsi az állomás és a vontatási telep között. Dombóvár adja a szerelvényeket a 154-es Kiskunhalas-Baja-Bátaszék vonalra is, ahol Csörgős ingák járnak.

 

 

 

 

 

 

A vontatási telepen való nézelődést kezdjük a körfűtőháznál.

A Szentlőrincen már látott M62 175 is megérkezett.

V43 1151.

 

A szabadban is álltak villanymozdonyok.

Természetesen itt is vannak selejt gépek, az egyik például M62 072, aki nemrég még a miskolci telep halálvágányán állt.

 

M43 1059 és M44 087 előtt szintén nem áll már nagy jövő.

És egy Csörgő, M41 2195.

2006 nyarán ütközött egy kamionnal.

Dombóvárnak van egy másik Mazsolája is, a 2006-os.

 

Nézzünk be a nagy javítócsarnokba is. Jobbra a 2123-as, a daru segítségével kiemelték belőle a motort, ami mellette látható (gondolom).

A dízeleken kívül persze villanyokat is javítanak, elvégre ami elromolhat, az el is romlik és ez alól a kék gépek sem kivételek.

V43 1062 egy IC-vel Pécs felé robog a telep mellett.

A dombóvári állomás fűtőgépe, VF 18, leánykori nevén V42 519.

IP szerelvény indul Kaposváron át Gyékényesre.

 

Két Szili. Már több, mint negyven évesek és még mindig több százan vannak. Nehéz elhinni, hogy valaha is kivonják majd őket a forgalomból.

„Haza” a 8806-os Pécs-Szombathely gyorssal mentem, amit Kaposvártól M41 2311 húzott. A kép már Balatonfenyvesen készült.

Főoldal