Nyárvégi fotózás Egerben

Az utóbbi időben évente többször is megfordulok Egerben, de kifejezetten fotózási céllal már 2009 óta nem voltam a városban, ami azért elég sok a Miskolchoz való közelségéhez képest. Egy augusztus végi napon elég korán felkeltem és nem tudtam visszaaludni, ellenben az ablakon kinézve fényképezésre alkalmas, napos idő fogadott, így azonnal felismertem a lehetőséget és nekivágtam az útnak.

 

Vonattal mentem, füzesabonyi átszállással, ahol volt idő egy-két fotóra.

Az első vágányról ez a Csörgő vontatta személyvonat indult Debrecenbe.

Rövid döcögés után meg is érkeztem Egerbe.

Közvetlenül a vasútállomás elől csak a nemrég létrehozott 17-es viszonylat indul, de kb. száz méterre van a fővonali járatok Vasútállomás, bejárati út nevű megállója.

 

Vagyis a képen látható hely, ahol AVE-990-et és egy helyközi versenyzőt, a GPH-672-t sikerült lefotózni.

Ez már a belváros, a Dobó Gimnázium nevű megálló.

 

A ritkítások és az ARC-Ikarusok forgalomba állítása ellenére még mindig sok Ikarus 280-as van forgalomban, szerencsére egy eredeti homlokfalasat is sikerült itt elkapni.

BRF-914 a Tűzoltó téren. 2012. március 4-től változott komolyabb mértékben az egri helyi menetrend, a teljesítménycsökkentés ellenére egyes járatok még sűrűbbek is lettek, a legnagyobb vesztes viszont Felnémet és Berva lett. A korábbi összehangolt, nagyjából 30-30 perces bervai és felnémeti járatok helyett csak a félóránkénti 14-es maradt mindkét irányban felnémeti betéréssel, plusz csúcsidőben megmaradt a 11-es, illetve néhány indulással a 10-es és az újonnan létrehozott 14A (betérés nélküli, gyakorlatilag a régebbi útvonalán közlekedő 14-es). A munkanap délelőtti óránként két járat kevésnek bizonyult, ezért újabban olyankor is jár a 11-es óránként Felnémetre, így viszont a két 14-es indulásból az egyik 14A-s lett. Ezt a plusz teljesítményt elég hülye módon oldották meg: a 12-es délelőtti 15 perces követéséből vettek ki óránként egy indulást, félórás lyukat hagyva. Persze még ez sem lenne gond, ha a maradék három indulást egyenletesen elosztva 20 percenként járna, ráadásul így összehangolható lenne a szintén 20 percező és félig azonos útvonalon közlekedő 5, 5A-val, de úgy tűnik, ez már meghaladja a lehetőségeket/képességeket.

A Credo az 5-ösön azért már tényleg túlzás, nem tudom, rendszeres-e, vagy csak véletlenül került ide.

Utolsó fotózásom óta négy darab Ikarus V134 állt forgalomba a már meglévőek mellé: az LMP-210 és 646 2010-ben, LWZ-972 és LXU-163 pedig 2011-ben. Egész nap fotóztam mindenféle, már meglévő járművet, csak pont a még hiányzókat nem nagyon sikerült a 646 kivételével.

Már csak két eredeti homlokfalas 280-as van Eger helyiben, a bervai végállomáson pont az egyik ilyet sikerült lefotózni. Ide egy hosszabb lakatlan területen jönnek a buszok, jó, hogy a ritkítások ellenére arra azért telik, hogy minimális utasforgalom mellett egész nap félóránként jöjjenek ki ide a csuklósok. Mondjuk ez az „ahol vannak utasok, ritkítunk, ahol nincsenek, oda nyomjuk ész nélkül a teljesítményt” elv sajnos nem csak Egerben érvényesül.

A következő járatban az egyetlen egri Merci jött.

Ezután a Színháznál fotóztam, itt kb. átlag percenként jött valami, mivel a helyi járatok döntőtöbbsége, valamint a helyköziek tekintélyes része is erre közlekedik. A 17-es viszonylat a már fentebb említett menetrendi átalakítások során létesült, tudtommal korábban még sosem közlekedett ezzel a jelzéssel járat a városban.

 

Két Agriás távolsági gép. A Setrákat a közelmúltban vásárolta a cég használtam, örültem, hogy épp sikerült elkapni az egyiket.

 

Szóló és csuklós ARC.

FIT-361 a Jászkun Volán színeiben.

 

Agria helyköziben már csak kevés csuklós dolgozik, de azok mind Ikarus 280-asok. BRF-923 Maklár, Andornaktálya felé szokott előfordulni, az FKB-643 pedig épp ZF szerződésest csinált.

Na, még egy Ikarus.

 

Egy kis egri helyis hangulat. A város méretéhez képest azért még mindig komoly tömegközlekedés van, bár sajnos az is jellemző, hogy a buszok vonatoznak, 1-2 perc alatt elmegy 2-3 busz, aztán 10-15 percig semmi.

Az aktuális helyi járműállományt amúgy 3 darab Ikarus 260-as, 11 darab 280-as, 5 darab C80-as, 3 darab MAN SG 263-as, 9 darab ARC134/Ikarus V134, 2 darab ARC 187, 3 darab Credo BC11-es, valamint 1-1 darab Ikarus C60, 412, EAG E94 és Mercedes-Benz Conecto alkotja. Valamint egy szolnoki származású Plasma, ami aznap sajnos nem volt forgalomban.

A Tescónál a másik eredeti pofás 280-ast, DUD-770-et is sikerült lekapni.

Mint korábban írtam, Berva és Felnémet felé alaposan ritkultak a járatok, azonban délután kettő körül van egy rövid időszak, amikor sűrű a közlekedés, és a város felé 20 perc alatt négy busz is lejön, ezeket szerettem volna sorban kilőni. Azonban a felhők közbeszóltak, így csak az AVE-993-ról készült jó kép.

Az egyetlen egri Ikarus 412-es szorgalmasan rótta a köröket a 13-ason.

AVE-990 a felsővárosi lakótelepen, az Olasz utcában.

Lenéztem a MEZŐGÉP végállomásra is, amit a 2011. december 11-i menetrendváltás óta Lajosvárosnak hívnak.

A nap végén még a bazilika előtti körforgalomban fényképeztem. Nem vagyok kifejezetten nagy rajongója a turistabuszoknak, de a Setrák, főleg ebben a festésben tetszenek.

 

Végül még egy-egy Ikarus 280-as a helyi és a helyközi üzemtől. Utóbbinak az eredeti homlokfala miatt kifejezetten örültem.

Főoldal