Nyílt nap Debrecenben
(I. rész)

2007. október 13-án a Debreceni Közlekedési Vállalat nyílt napot és nosztalgia villamosozást rendezett.

A telepen volt idegenvezetés, de nem volt kötelező velük együtt haladni, szabadon lehetett járkálni és fotózni. Ez azért is jó volt, mert a vonatom Hernádnémeti-Bőcsnél fekvemaradt, így csak a következővel tudtam jönni, melynek következtében a megnyitó után negyedórával érkeztem. A képen a város legújabb nosztalgia villamosa, a 260-as látható. Eredetileg Budapesten közlekedett, majd selejtezése után egy amszterdami villamosgyűjteménybe került. Onnan érkezett Debrecenbe 2005-ben, ahol felújították és nosztalgia járműként közlekedik.

A 203-as, üzemképtelen villamos mozdony.

 

Hétvégén csak kevés Bengálira van szükség a ritkább menetrend miatt, így ők a telepen álltak.

 

A 486-os utastere és műszerfala.

 

489 és az egyik hatajtós gép, a 483-as. A másik a 484-es, ami ekkor a nagyállomási tárolóvágányon állt.

 

A hatajtós belseje és műszerfala.

 

A sor végén két selejtezett villamos állt, a 487-es és a 485-ös.

 

491 az egyik csarnokban.

 

Előtte az 1884-1984 nosztalgia ikerszerelvény állt.

A másik csarnokban néhány Ganz-Hunslet gyártmányú, KCSV6 típusú villamos állt. Ez itt a prototípus, az 500-as pályaszámú jármű, amit 1993-ban vettek állományba.

A többi tíz, sorozatjárművön vannak kisebb különbségek a protohoz képest. Ezek 1997-ben álltak forgalomba.

 

Végig lehetett sétálni az 509-es alatt, de én túl magas vagyok az ilyesmihez, csak lefotóztam.

Egyszer lent, egyszer fent.

Ganz villamosok felülről.

Kint a szabadban állt még néhány munkagép, például a 101-es, amit hótolóként használnak.

A 704-es Muki.

A 303-as pőrekocsi. Ő eredetileg a 291-es bengáli volt, de leégett.

A DKV villamosokon kívül trolikat is üzemeltet, melyeknek szintén itt van az otthona. Az egyik legérdekesebb jármű a vadiúj, 346-os pályaszámú Ganz-Skoda - MAZ troli volt. Év végéig összesen 11 darab új troli érkezik még Debrecenbe, de azok Solarisok lesznek.

Műszakilag nem sokban, külsőre viszont teljesen különbözik a MAZ a 2005-ben beszerzett Ganz-Solarisoktól.

 

Vagyis ezektől.

 

A ZIU 9-eseknek már nincs sok hátra, az új trolik megérkezése után már csak nagyon kevés marad meg belőlük, azok is csak pár évig. Így hát elsősorban őket fotóztam.

9-309 műszerfala.

 

Belülnézeti kép előre és hátra.

 

A sorban a következő ZIU a 9-305-ös volt. Az ő beltere fel van újítva.

 

9-324 és az épp ekkor érkezett 9-317.

375.

Debrecenben van négy darab Ikarus 280T is (401-404), melyek az új járművekhez hasonló színezést kapnak/kaptak.

 

A 402-es már szintén átesett ezen a felújításon.

A 404 viszont még piros színű. Jó képet lehetett volna csinálni, ha nem állt volna előtte egy mikrobusz.

A műszerfala.

9-331 szintén a csarnokban.

Következő oldal

Főoldal