2007. október 13-án a Debreceni Közlekedési
Vállalat nyílt napot és nosztalgia villamosozást rendezett. A telepen volt idegenvezetés, de nem volt
kötelező velük együtt haladni, szabadon lehetett járkálni és fotózni. Ez
azért is jó volt, mert a vonatom Hernádnémeti-Bőcsnél fekvemaradt, így
csak a következővel tudtam jönni, melynek következtében a megnyitó után
negyedórával érkeztem. A képen a város legújabb nosztalgia villamosa, a
260-as látható. Eredetileg Budapesten közlekedett, majd selejtezése után egy
amszterdami villamosgyűjteménybe került. Onnan érkezett Debrecenbe
2005-ben, ahol felújították és nosztalgia járműként közlekedik. A 203-as, üzemképtelen villamos mozdony. Hétvégén csak kevés Bengálira van szükség a
ritkább menetrend miatt, így ők a telepen álltak. A 486-os utastere és műszerfala. 489 és az egyik hatajtós gép, a 483-as. A másik a
484-es, ami ekkor a nagyállomási tárolóvágányon állt. A hatajtós belseje és műszerfala. A sor végén két selejtezett villamos állt, a
487-es és a 485-ös. 491 az egyik csarnokban. Előtte az 1884-1984 nosztalgia ikerszerelvény
állt. A másik csarnokban néhány Ganz-Hunslet gyártmányú,
KCSV6 típusú villamos állt. Ez itt a prototípus, az 500-as pályaszámú
jármű, amit 1993-ban vettek állományba. A többi tíz, sorozatjárművön vannak kisebb különbségek
a protohoz képest. Ezek 1997-ben álltak forgalomba. Végig lehetett sétálni az 509-es alatt, de én túl
magas vagyok az ilyesmihez, csak lefotóztam. Egyszer lent, egyszer fent. Ganz villamosok felülről. Kint a szabadban állt még néhány munkagép, például
a 101-es, amit hótolóként használnak. A 704-es Muki. A 303-as pőrekocsi. Ő eredetileg a
291-es bengáli volt, de leégett. A DKV villamosokon kívül trolikat is üzemeltet,
melyeknek szintén itt van az otthona. Az egyik legérdekesebb jármű a
vadiúj, 346-os pályaszámú Ganz-Skoda - MAZ troli volt. Év végéig összesen 11
darab új troli érkezik még Debrecenbe, de azok Solarisok lesznek. Műszakilag nem sokban, külsőre viszont
teljesen különbözik a MAZ a 2005-ben beszerzett Ganz-Solarisoktól. Vagyis ezektől. A ZIU 9-eseknek már nincs sok hátra, az új trolik
megérkezése után már csak nagyon kevés marad meg belőlük, azok is csak
pár évig. Így hát elsősorban őket fotóztam. 9-309 műszerfala. Belülnézeti kép előre és hátra. A sorban a következő ZIU a 9-305-ös volt. Az
ő beltere fel van újítva. 9-324 és az épp ekkor érkezett 9-317. 375. Debrecenben van négy darab Ikarus 280T is
(401-404), melyek az új járművekhez hasonló színezést kapnak/kaptak. A 402-es már szintén átesett ezen a felújításon. A 404 viszont még piros színű. Jó képet
lehetett volna csinálni, ha nem állt volna előtte egy mikrobusz. A műszerfala. 9-331 szintén a csarnokban. |