A tanszünetekben mindig elmegyek valamelyik
városba fotózni, hogy a munkanapi, gyakori menetrendnél fényképezhessem a
járműveket. 2007 őszén Nyíregyházára került sor. Aki kisétál a vasútállomás épületéből,
egyből egy buszvégállomásnál találja magát. Az első kép
HXT-685-ről, a három helyis Ikarus C80 egyikéről készült. CTB-681 megérkezett Nyírszőlősről. Egy Ikarus 263-as. Ezeket a Szabolcs Volán
1998-99-ben szerezte be. Nem rossz gépek, kár, hogy botváltósak. A legjobbak persze a régi Ikarusok. A legújabbak pedig a lengyel gyártmányú Solarisok.
IFR-198 még az első szériából való, ami 2002-ben érkezett, KLH-425 pedig
a legújabb szériában jött. Látható is a különbség a két Solaris homlokfalán. A hátfal is korszerűsödött. Az autóbuszállomás a vasútállomás mellett van,
innen is indulnak helyi járatok, na meg persze helyköziek. A mátészalkai telephelyes GDK-135 hamarosan
Fehérgyarmatra indul. Egy első szériás Solaris. „Csak” két 260-as. Van egy elkerített rész is a buszok tárolására, de
persze a kerítés nem állíthatott meg: amit lehetett, kívülről
lefotóztam. Van itt egy gyalogos felüljáró is. Elsőnek
EVL-418 hátulról. Másodszorra az a bizonyos elkerített rész,
főszerepben egy MAN SL 222-essel. Harmadszorra pedig V43 1022, amint Miskolc felé
húzza vonatát. HCP-078. Ahogy így elnézem a viszonylattábláját
(Nyíregyháza-Nagyhalász-Ibrány-Tiszabercel), nagyjából a Nyírvidéki
kisvasúttal párhuzamosan jár. KUU-269, egy helyközi C80-as. Két kép az állomás mellett. Egy 8A-val elmentem a Sóstói úti kórházig, ahol
egy komolyabb helyis végállomás található. A 12-es az egyik legkihasználtabb
járat, a legtöbb nyíregyházi viszonylathoz hasonlóan vegyesen járnak rajta
szóló és csuklós buszok. KAX-535. 2005-ös évjárat. Megérkezett egy Ikarus 412-es is. Összesen két
darab van Nyíregyházán. Egy 12-essel lementem a Szabolcs Volán telepéig,
ahol viszonylag jól fotózható a járművek egy része. Itt állt egy Scania Omnilink típusú, bioetanollal
üzemelő busz is, melyet egy hónapos tesztre kapott kölcsön a Szabolcs
Volán. Forgalomban sajnos nem láttam, de délután visszajöttem (a téma miatt
most teszem be a képet), akkor már a kerítésnél állt, így könnyebben le
lehetett fotózni. KLH-425 és KUU- FSJ-936 az Etelköz nevű megállóban. Újra a Sóstói úti kórháznál vagyunk, a
felszállóhelyen KLH-425. Kimentem a város legfőbb nevezetességére,
Sóstóra. A 8-as busz jár ide ki, a képen a végállomás leszállóhelye látható. Nagyon régen már voltam itt, de nem emlékeztem,
hogy a végállomási forduló ilyen fotogén helyen van. Itt kint már nincs sok
utas, a látványosságok egy megállóval beljebb találhatóak (maga a tó,
falumúzeum, kisvasút állomása), az állatkert pedig két megálló innen. Természetesen nem csak az ilyenkor félóránként
járó 8-as miatt jöttem ki, hanem a kisvasutat fényképezni, mivel
valószínű, hogy decemberben meg fog szűnni. Így hát sétáltam egy
kicsit, hogy nyílt pályán örökíthessem meg az Mk48 2012-ből és három
Ba-w kocsiból álló szerelvényt. A sóstógyógyfürdői kisvasút állomáson egy
nagyvasúti mozdony, 275, 064 van kiállítva. FSF- Ugyanott, mint az előbb, de már visszafelé. Visszamentem vele a vasútállomásra, ahol
lefotóztam AVE-343-t 4-es viszonylatjelzéssel, ami nem innen indul. Biztos
átszerelés. És újra a buszállomáson vagyunk. Nyíregyen három
darab Ikarus 415-ös dolgozik. JSZ-371. Egy Iveco Kapena, FLX-526. Egy Rába Contact. |