Őszi
midibusz tesztek
2007. október
29-én az MVK Zrt. egy Kutsenits City IV típusú kisbuszt tesztelt. A Kutsenits
a felépítményt gyártja, az alvázat pedig a Volkswagen. A busz a 11-es, 34-es és
38-as viszonylatokon tett egy-egy kört. Nekem nem nagyon tetszik sem
kívülről, sem belülről, ennek ellenére sok képet készítettem róla,
melyeknek érdemes külön oldalt készíteni.
Legelőször a 11-esen tett egy kört. Tömeg
volt rajta, talán még utaslemaradás is volt, erre a viszonylatra még hétvégén
sem lenne elég a midi.
A busz az Árok utca nevű megállóban. Az
Árokon már végig ment oda-vissza, most jön a Bábonyi-bérc.
A bábonyi-bérci végállomást is megjárta, a Búza
tér irányában közeledik a Tinódi utcai megállóhoz.
Újra a Búzán vagyunk. Táblacsere 34-esre, majd
irány az Arany János utca.
Az innen induló 34-es és 38-as járatokon már
inkább van létjogosultsága.
Csendélet. A jármű egyébként 7 centi híján 7 méter hosszú,
természetesen alacsonypadlós.
18 ülő- és 10 állóhely található a buszban.
A műszerfal inkább egy autóéra hasonlít.
A 38-as már elment, a 34-es sem marad már sokáig.
További műszaki adatok: a motor egy 130 kW-os VW T5-ös.
A 34-es után a 38-as következett, egy kép a Mikes
Kelemen utcai megálló előtt, egy garázs tetejéről fotózva.
2007. november 7-én és 8-án egy lengyel
gyártmányú, Jelcz M083C Libero típusú midibuszt tesztelt az MVK. Nyolcadikán
délután közlekedett is a 34-es és 38-as viszonylatokon.
Előrelátóan az iskolába is vittem magammal a
gépet, hogy utána rögtön mehessek fotózni. Mázlim volt, ugyanis a hetedik
órám elmaradt, így a 34-esen is lefotózhattam, amin egyébként nem tudtam
volna.
A buszon már volt néhány kolléga, akikkel a
Széchenyi utcánál leszálltunk és fotóztunk.
Utánamentünk a végállomáshoz, de volt még egy
órája az általa vitt 38-as járatig ezért közben elment (valószínűleg) a
Búza térre, hogy itt ne akadályozza a forgalmat.
Most is fotóztunk a Mikes Kelemen utcánál az egyik
garázs tetejéről. Illene erre a
viszonylatra a jármű, csak akkor a csúcsidei követést vissza kéne
sűríteni 20 percesre. Legalább nem a végállomáson töltené a busz a fél
műszakot.
Ment még egy kört a 38-ason, de előtte
körbefotóztuk az Arany Jánoson. Ez a szín jól el lett találva, csak a második
bodótetői képemen nagyon beleolvad a tájba.
Az első és második ajtó között
alacsonypadlós.
Az utolsó kör után újra az Arany János utcában.
Nekem tetszik a jármű, én vagy ezt, vagy a Plasmát választanám.
Főoldal
|