Őszi midibusz tesztek

2007. október 29-én az MVK Zrt. egy Kutsenits City IV típusú kisbuszt tesztelt. A Kutsenits a felépítményt gyártja, az alvázat pedig a Volkswagen. A busz a 11-es, 34-es és 38-as viszonylatokon tett egy-egy kört. Nekem nem nagyon tetszik sem kívülről, sem belülről, ennek ellenére sok képet készítettem róla, melyeknek érdemes külön oldalt készíteni.

Legelőször a 11-esen tett egy kört. Tömeg volt rajta, talán még utaslemaradás is volt, erre a viszonylatra még hétvégén sem lenne elég a midi.

 

A busz az Árok utca nevű megállóban. Az Árokon már végig ment oda-vissza, most jön a Bábonyi-bérc.

 

A bábonyi-bérci végállomást is megjárta, a Búza tér irányában közeledik a Tinódi utcai megállóhoz.

 

Újra a Búzán vagyunk. Táblacsere 34-esre, majd irány az Arany János utca.

Az innen induló 34-es és 38-as járatokon már inkább van létjogosultsága.

Csendélet. A jármű egyébként 7 centi híján 7 méter hosszú, természetesen alacsonypadlós.

 

18 ülő- és 10 állóhely található a buszban.

A műszerfal inkább egy autóéra hasonlít.

 

A 38-as már elment, a 34-es sem marad már sokáig. További műszaki adatok: a motor egy 130 kW-os VW T5-ös.

A 34-es után a 38-as következett, egy kép a Mikes Kelemen utcai megálló előtt, egy garázs tetejéről fotózva.

2007. november 7-én és 8-án egy lengyel gyártmányú, Jelcz M083C Libero típusú midibuszt tesztelt az MVK. Nyolcadikán délután közlekedett is a 34-es és 38-as viszonylatokon.

Előrelátóan az iskolába is vittem magammal a gépet, hogy utána rögtön mehessek fotózni. Mázlim volt, ugyanis a hetedik órám elmaradt, így a 34-esen is lefotózhattam, amin egyébként nem tudtam volna.

 

A buszon már volt néhány kolléga, akikkel a Széchenyi utcánál leszálltunk és fotóztunk. 

Utánamentünk a végállomáshoz, de volt még egy órája az általa vitt 38-as járatig ezért közben elment (valószínűleg) a Búza térre, hogy itt ne akadályozza a forgalmat.

Most is fotóztunk a Mikes Kelemen utcánál az egyik garázs tetejéről.  Illene erre a viszonylatra a jármű, csak akkor a csúcsidei követést vissza kéne sűríteni 20 percesre. Legalább nem a végállomáson töltené a busz a fél műszakot.

 

Ment még egy kört a 38-ason, de előtte körbefotóztuk az Arany Jánoson. Ez a szín jól el lett találva, csak a második bodótetői képemen nagyon beleolvad a tájba.

Az első és második ajtó között alacsonypadlós.

Az utolsó kör után újra az Arany János utcában. Nekem tetszik a jármű, én vagy ezt, vagy a Plasmát választanám.

Főoldal