Plasma teszt

2007. február 8. és 14. között Miskolcon vendégeskedett a Jászkun Volán Zrt. KLR-920 rendszámú, Plasma típusú városi midibusza. A busz magyar tervezésű, az angliai Enterprise Ltd. Magyarországon működő leányvállalatánál tervezték és készítették el a prototípust.

Első nap a 33-ason teljesített a busz. Egy rövid időszakban volt egy kis tömeg, de összességében elég volt a viszonylatra a 7,8 méter hosszú jármű.

Néhány körrel később az Erzsébet téren. Érdekes, hogy erre az egy hétre is háziasítva lett a jármű: a Jászkun Volán logóját letakarták és kikerült az MVK-é, valamint belül is a Miskolcon szokásos feliratok, tájékoztatók kerültek ki (pl. díjszabás).

Az ilyen rövid, kihasználatlan vonalakra (amiből mostanában sajnos sok lett) tényleg jó lenne, de mivel kis darabszámban lennének, lehet, hogy sokat állnának műhelyben (mint például a Rábák vagy a 411-es). De nekem tetszik.

Másnap, pénteken a 34-esen volt, aminek már csak az a dolga, hogy Bodótetőre eljutást biztosítson. Nem sok utas van rajta, ezért ideális rá a Plasma.

Lementem vele a Búzára, kicsit Ikarus 405 feelingje volt, a hegyen való utazás közben egyből a budapesti 27-es vonal jutott eszembe.

Ezt az egy belülnézeti képet sikerült készíteni. Az első rész tágas, bár az, hogy az első ajtón át lehet a mozgássérülteknek felszállniuk, elég durva. A hátsó részen pedig az ülések elég szűkre sikerültek, bár rövidtávon kibírhatóak.

A helyközi pályaudvaron át újabb körre indul.

Szombat délelőtt az Szinvaparknál volt kiállítva, de nem tudtam ott lenni, ezért csak délután fotóztam, amikor a 19-esen közlekedett, ahol azért még hétvégén is nagyobb forgalom van annál, hogy egy midi elég legyen.

Komlóstető, végállomás. A 19-es újabban nem megy be a DIGÉP-hez, ugyanannyi a Lomb utcáig a menetideje, mint a 67-esnek, és úgy láttam, hogy meglepő módon hétvégére sikerült is összehangolni a két járatot. Teljesítmény a köbön.

Vasárnap az újdonsült, mégis nosztalgikus 69-esen járt.

 

A 69-es végállomását azóta már áthelyezték az 1, 1A-s viszonylatok KI irányú megállójába, erősen akadályozva azokat.

Hétfőn a 38-as következett. Ezen a viszonylaton korábban már jártak Ikarus-Renault 546-os midibuszok, de azok nem váltak be. A fotó a Knézich utcánál készült.

Kedden újra a 33-as jött, a fotó a végállomáson készült, a Tímármalom utcánál. A közeljövőben szeretnék a viszonylatot meghosszabbítani a nem messze épülő bevásárlóközponthoz. Kedden délelőtt még járt a 34-esen, aztán visszament Szolnokra. Jó busz, bár nem hiszem, hogy ezekben a viharos időkben egyhamar járműbeszerzés lesz.

Főoldal