Újabb debreceni látogatás

Mint arról nemrég már írtam, 2014. február 26-án átadták Debrecen új villamosvonalát. Június közepén az új viszonylat és a CAF villamosok kipróbálása céljából újból meglátogattam a cívisvárost.

Vonattal érkeztem, a vasútállomáson fotózásra alkalmas napállás fogadott, így lecsaptam a bent álló 14-es Traxxra, tekintve, hogy enyhén szólva sincs róluk sok képem, konkrétan ez a második.

 

Valamint két olyan M41-es is bent volt, amit korábban még nem fotóztam. A jobboldali classic Csörgő és szerelvénye Mátészalkán át Fehérgyarmatra készült, meglepően magas kihasználtsággal.

 

Na, most már tényleg a villamosoké a főszerep! Először a Hunyadi János úton fotóztam, amit miskolciként a debreceni kettes vonalról irigylek, az a sok füves pályaszakasz, mint ami a képeken is látható.

 

A CAF villamosok tetszettek, sok mindenben hasonlít a Skodához, egyikre sem tudnám azt mondani, hogy jobb a másiknál, esetleg annyi, hogy a Skodáink magasabbak, és a belsőtér így tágasabb. De ha történetesen fordítva lenne, Miskolcon közlekednének CAF-ok, akkor sem lenne egy szavam se, ugyanúgy örülnék annak is.

 

Visszamentem az 1-es és 2-es vonal közös szakaszára fotózni, egész konkrétan a Vásáry István utcai megállóhoz.

Hogy busz is legyen: LMG-045 a 19-esen.

Szent Anna utca.

 

 

 

Itt egy kicsit letáboroztam, a Kistemplom és maga a Piac utca jó háttér volt. Mint a képeken is látható, a menetrendszerinti forgalomban már csak a 11 darab Ganz KCSV6-os és a 18 darab CAF Urbos 3 vesz részt.

Még egy busz.

 

 

A következő fotóhely a még mindig felújítás alatt álló Nagytemplom volt. Így nem az igazi, de azért csak elkaptam még néhány CAF-ot.

Végre egy Ganz is jött.

Ezután az 1-es önálló szakaszára koncentráltam, ez a kép az Andaházi utcánál készült.

Ez pedig az egyetemnél lévő végállomáson.

Mint ismeretes, a Ganzok nincsenek elegen ahhoz, hogy az 1-es vonalat teljesen ki lehessen velük adni, hosszú évekig a régi FVV csuklósokkal vegyesen közlekedtek. Némi megálló átépítés után lehetővé vált a CAF-ok közlekedése is a vonalon, ennek következtében az FVV csuklósok leállításra kerültek. Az utolsó Bengáli normál menetrendszerinti forgalomban (nosztalgiaként a jövőben még elő fog fordulni) 2014. április 30-án késő délután közlekedett. Ezzel a típus 53 éves pályafutása végleg befejeződött, hiszen Budapesten már 1983-ban, Miskolcon 2004-ben, Szegeden pedig 2011-ben kivonták a típust a forgalomból.

Átnéztem a 2-esre is, ez a kép a Nádor utcánál, a Malompark bevásárlóközpont mellett készült. Régebben jártam erre párszor, furcsa itt villamost látni.

 

A délutáni csúcsban szerettem volna a vonal önálló szakaszán fotózni, de elektromos hiba miatt egy időre megbénult a városban a villamosközlekedés. Ezt a két képet már a késő délutáni újraindulás után készítettem a Doberdó utcai végállomáson.

És végül az 517-es a Böszörményi útnál.

Főoldal