Vasúti képek, 2007. nyár

Természetesen a nyár folyamán is sok vasúti felvételt készítettem. Ezek egy része nagyobb kirándulásokon készült, melyeknek külön oldalt csináltam. Másik részük viszont kisebb, Miskolc környéki túrákon, vagy egész egyszerűen itt a városban.

Rögtön június elsején egy bánrévei kirándulással kezdtem. Egy pénteki napon, iskola után jött rám a fotózhatnék, a választás a 92-es vonalra esett: a vonatok egy-két óránként járnak, legtöbbjük Csörgővel, mint ahogy az a képen is látható.

M41 2165 elindul szerelvény körüljáró útjára, közben Ózd felől is megérkezett a vonat, M41 2330 vezetésével.

 

Amíg a mozdonyok körüljártak én elmentem az állomás Miskolc/Ózd felőli végére, hogy ott fotózzak. Először M41 2165 indult el Ózd felé, majd pár perccel később a remot Csörgő is elindult Miskolcra.

 

Bzmot 401 és Btzx 802 egy Miskolc-Ózd Interpicivel. Náluk nincs körüljárás, a vezér átmegy az egyik vezetőállásból a másikba.

Két menetrendszerinti vonat között is van mit fotózni: háromnegyed öt körül Miskolc felől szerelvényvonatként megérkezett a 171-es Bz, majd kiállt a Sajólénártfalva (Lenartovce) felőli csonkára. Ő csinálja majd a 18:10-es lénári személyt.

Elindultam a szomszédos megálló, Pogonyipuszta felé. Régen a teher- és gyorsvonatok egy deltán keresztül elkerülték Bánrévét, ebből mára csak a töltés és ez a vágánycsonk maradt meg.

A delta másik (Ózd felőli) ágán épp visszaérkezik az IP Bánrévére.

 

Majd elindul Miskolc felé. A háttérben már Pogonyipuszta látszik (ami gyakorlatilag Hét falunál található), az IP itt természetesen nem áll meg.

Az előbbi szerelvény Putnokon keresztezett ezzel személlyel.

Felvételi épület. Forgalmi szolgálat már nincs, az épületet lakóházként használják. A megálló egyébként közvetlenül a házak mellett van, idefelé rengeteg leszálló volt.

M41 2165 visszaérkezett, ezzel hazamentem.

 

A remot Csörgők és Szergejek érkezése miatt néhány gép feleslegessé vált, így félreállították őket a miskolci vontatási telepen.

Selejtsor: M41 2200, 2155, 2120, M62 178 és egy kicsit odébb az előbb látott M41 2181.

És egy élő gép. M41 2178-at ezelőtt két éve fotóztam, még a régi gépemmel, így örültem, hogy végre az újjal is megtehettem ezt. Mázlim volt, pár nappal később Dombóvárra állomásították és azóta a Kiskunhalas-Baja-Bátaszék vonalon jár.

Sárospatakra mentünk kirándulni a családdal, nem számítottam nagyobb fotózásra, de azért a gépet elvittem. Szerencse, mivel Patakon a keresztező vonatot egy classic Csörgő, M41 2194 húzta. Ez elég ritkán fordul elő, manapság szinte már csak remot gépek járnak a vonalon.

A nyári szünet első napjainak egyikében két másik vasútbaráttal elvonatoztunk a 89-es vonal végéhez, Tiszapalkonya-Erőműhöz.

 

Nem minden vonat jön el idáig, sok csak a 3 kilométerrel arrébb lévő Tiszaújvárosig közlekedik. Nem is csoda, a kalauzon és rajtunk kívül senki sem jött ki ide. Nem lennék meglepve, ha ezen a 3 km-es szakaszon megszűnne a személyszállítás, és az összes vonat végállomása Újváros lenne.

Az ipari környezet ellenére hangulatos kis állomás.

A kissé már viseltes felvételi épület. Forgalmi szolgálat van, jegykiadás nincs.

Gyalog visszamentünk Tiszaújvárosba, és nyílt pályán lefotóztuk a szerelvényt.

Egy teherkocsi, csak úgy.

Busszal átmentünk a Tisza túloldalára, Polgárra, ahol a 117-es számú Nyíregyháza - Ohat-Pusztakócs vasútvonal vezet. Nem kellett sokat várni, hogy Ohat-Pusztakócs felől feltűnjön egy személyvonat, mely célállomása Tiszalök volt.

A vonatot Bzmot 207 alkotta, szerintem szép kép készült a település határában.

 

Miután az előbbi vonat elment, Bzmot 395 is körüljárhatott, ami egy Nyíregyháza-Polgár személyvonatot hozott.

Polgár állomás felvételi épülete. Nem egy nagy forgalmú vasútvonal, reménykedjünk, hogy még sokáig megmarad.

Amikor visszabuszoztunk Tiszaújba és lementünk a vasútállomáshoz, épp indult egy személyvonat Miskolcra.

Mi viszont a fél órával később induló Interpicivel mentünk, 130 Ft. plusz költséget megért.

Miskolcon, a fűtőházban láttunk két remot Szergejt, így úgy döntöttünk, hogy bemegyünk fotózni. Az első jármű, amiről kép készült M41 2181.

A nemrég még hatvani M41 2120. Az Usgyik érkezése miatt ott feleslegessé vált, most a selejtsoron állt.

Bzmot 312 festés után a szabadban száradt.

 

A két legújabb szerzemény, M62 320 és 329. Az egyik oldalsó ablakán egy Miskolc címer is van.

A gép műszerfala. Az eredetihez képest van fejlődés.

M28 1022.

 

Classic gépek a körfűtőházban.

M41 2324 tankol.

M41 2307 a javítócsarnokban.

M41 2155-t is leállították, a múltkor még ő is a selejtsoron állt.

Főoldal