Március-április folyamán elég sok vasúti kép
készült, ezért úgy döntöttem, külön oldalon mutatom be ezeket. Egy próbázó Talent a
Tiszai pályaudvar első vágányán március első napjaiban, egyik végén
5342 004-gyel, a másikon pedig 008-cal. Egy délután a Kazincbarcika-Rudabánya
vonalra indultam fotózni, amikor a Tiszain megjelent a Magyar Magánvasút Zrt. Sulzer dízelmozdonya. A rudai vonatozás után még Barcikán
fotóztam, például M47 1217-et. Majd itt is megjelent a Sulzer.
Ilyen mozdonyok Romániában közlekednek nagy számban. Néhány
kép erejéig térjünk át egy különleges helyre: A25 054 (belső
pályaszám: M44-16) a Diósgyőri Acélművek telephelyén. Benézhettünk
a vasgyári iparvasút fűtőházába is: egy-egy kép az A25 043-ról
(M44-06) és 044-ről (M44-07). A25 047
(M44-10). Ezek a járművek a régi szép idők utolsó hírmondói,
’70-es és ’80-as években sokkal több mozdony teljesített itt
szolgálatot. Egy Bz szerelvény
Tornanádaskán, a 94-es vonal végén. Az utóbbi időkben veszélyesen
elkezdett Bz-sedni a vonal. Áprilistól a járatok kb. felét viszont szerencsére
megint Csörgők viszik, így április végén újra ellátogattam ide. A pálya
még folytatódik Hidvégardóig (hivatalosan Bódvavendéginek
hívták a megállót), de régen egészen a ma szlovák Tornáig megvolt a vasútipálya (ott csatlakozott a mai szlovák 160-as
fővonalba) és Kassáig mentek a vonatok. De ez már évtizedekkel
ezelőtt volt. Körüljárás után. A másik oldalról. A vonat oldala elég sötét lett,
de a háttér miatt beteszem ezt a képet is. Mivel a vonat elég sokat állt Nádaskán,
visszasétáltam a szomszéd faluba, Komjátiba és ott szálltam fel. A következő helyszín Füzesabony. TVGnh 1336-os pályafenntartási
jármű az állomás végében. A nemrég még hatvani M41 2144-gyel az élén egy
Debrecen-Füzesabony személyvonat a város határában. Itt eredetileg MD-nek kellett volna húznia a szerelvényt, de már egyre
kevesebb belőlük a működőképes. Ez már megint a füzesabonyi állomás. Mivel a Btx vezérlőkocsikról csak
az MDmot-okat lehet vezetni,... ... a Csörgőnek körül kell
járnia. Ezzel a vonattal elmentem Poroszlóig. A következő állomáson, Tiszafüreden van
kereszt, ezért nem kellett sokat várni, hogy jöjjön egy vonat visszafelé.
Sajnos ezt sem MD hozta, hanem egy remot-Csörgő.
Ezt a fotót gyorsan elkészítettem a poroszlói állomás határában, majd
futottam vissza, hogy ezzel a vonattal visszamehessek Füzesabonyba. Ahol Bzmot 234 és
szerelvénye épp kiállt a kis, abonyi
fűtőházból, hogy nemsokára Egerbe menjen. Az a vonal ugyan
villamosítva van, de ez a szerelvény majd onnan tovább megy Szilvásváradig,
és gazdaságosabb így felküldeni Egerbe, mint üresen, szerelvényvonatként. Ha már szóba került a füzesabonyi vontatási telep,
egy kép onnan is: M47 1302. A BorsodChem A25-085 pályaszámú ipari mozdonya egy
ózdi személyvonatból fotózva. M41 Ózdon a Bzmot 404-es
társaságában. Ennek soha nincs vége: ismét körüljárás. A remot M41-esek is
megjelentek a vonalon, egyelőre még csak 2330-as, de továbbiak
várhatóak. A kép Ózd-alsónál készült. Ez pedig ismét az ózdi állomás. Az errefelé
közlekedő kocsikat azért néha meg lehetne tisztítani, hogy tényleg kék
színűek legyenek. Ha már Pesten telik új motorvonatra, vidéken legalább
ennyi legyen már. Bánrévén ennek is körül kellett járnia, a szlovák
vasút Bardotkája (751, 752-es sorozat, a képen 751
127) majd valamikor utána indulhat szlovák úti célja felé. Ez a tehervonat
most elég rövidre sikerült, de ez nem mindig van így. Ugrás Miskolc, ládi
fatelepre. Elég rég fotóztam már itt, ezért ezt is megtettem. Sárospatak. Errefelé már kivétel nélkül remot-Csörgők járnak. Sátoraljaújhely. A Csörgők megszokottak, de
mit keres itt az a Desiro? Mielőtt ezt megtudjuk, egy kép a
2307-esről. A (Szerencs)-Mezőzombor-Sátoraljaújhely-Slovensko
Nové Mesto vasútvonal
villamosítása már tervbe van véve, de egy ideig még örömködhetünk
a dízelekben. Na, de vissza a Desirohoz.
Az ütemes menetrend bevezetésekor megszűntek az újhelyi IC-k, de a
lakosság nyomására sikerült kiharcolni pénteken oda (vissza szerelvényvonat,
vagyis nem áll meg sehol, utasokat nem szállít), vasárnap vissza (ekkor meg
oda szerelvényvonat) egy-egy IC-t, amit ezek az új, alacsonypadlós
motorvonatok visznek. A szerelvény 6342 017-ből, 013-ból, és
010-ből állt. Ezek a vonatok eredetileg a Budapest-Esztergom vonalon
járnak. Ugyanaz a trió az állomás határában, az egykori
fűtőház mellett. Mely előtt manapság selejtezett, bontásra
váró járművek szoktak állni. Mint például M32 2032. Két Kisdácsia: M43 1013
és M43 1017. MDmot 3011 és 3035. Vasúti kocsik is állnak itt bőven, a képen
pont egy MD motorvonatba tartozó, első osztályú Ax
kocsi. És a végére egy élő jármű: BDt 307. Természetesen nem a körüljárás megspórolása
miatt volt a vonatban (a 300-as sorozatú vezérlőkocsikból
csak a V43-asokat lehet irányítani), valószínűleg bicikliszállítás és
kapacitásnövelés miatt. |