Vasúti képek 2007 tavaszáról

Március-április folyamán elég sok vasúti kép készült, ezért úgy döntöttem, külön oldalon mutatom be ezeket.

 

Egy próbázó Talent a Tiszai pályaudvar első vágányán március első napjaiban, egyik végén 5342 004-gyel, a másikon pedig 008-cal.

Egy délután a Kazincbarcika-Rudabánya vonalra indultam fotózni, amikor a Tiszain megjelent a Magyar Magánvasút Zrt. Sulzer dízelmozdonya.

A rudai vonatozás után még Barcikán fotóztam, például M47 1217-et.

Majd itt is megjelent a Sulzer. Ilyen mozdonyok Romániában közlekednek nagy számban.

Néhány kép erejéig térjünk át egy különleges helyre: A25 054 (belső pályaszám: M44-16) a Diósgyőri Acélművek telephelyén.

 

Benézhettünk a vasgyári iparvasút fűtőházába is: egy-egy kép az A25 043-ról (M44-06) és 044-ről (M44-07).

 

A25 047 (M44-10). Ezek a járművek a régi szép idők utolsó hírmondói, ’70-es és ’80-as években sokkal több mozdony teljesített itt szolgálatot.

Egy Bz szerelvény Tornanádaskán, a 94-es vonal végén. Az utóbbi időkben veszélyesen elkezdett Bz-sedni a vonal.

 

Áprilistól a járatok kb. felét viszont szerencsére megint Csörgők viszik, így április végén újra ellátogattam ide. A pálya még folytatódik Hidvégardóig (hivatalosan Bódvavendéginek hívták a megállót), de régen egészen a ma szlovák Tornáig megvolt a vasútipálya (ott csatlakozott a mai szlovák 160-as fővonalba) és Kassáig mentek a vonatok. De ez már évtizedekkel ezelőtt volt.

 

Körüljárás után.

A másik oldalról. A vonat oldala elég sötét lett, de a háttér miatt beteszem ezt a képet is.

Mivel a vonat elég sokat állt Nádaskán, visszasétáltam a szomszéd faluba, Komjátiba és ott szálltam fel.

A következő helyszín Füzesabony.

TVGnh 1336-os pályafenntartási jármű az állomás végében.

A nemrég még hatvani M41 2144-gyel az élén egy Debrecen-Füzesabony személyvonat a város határában. Itt eredetileg MD-nek kellett volna húznia a szerelvényt, de már egyre kevesebb belőlük a működőképes.

Ez már megint a füzesabonyi állomás. Mivel a Btx vezérlőkocsikról csak az MDmot-okat lehet vezetni,...

 

... a Csörgőnek körül kell járnia.

Ezzel a vonattal elmentem Poroszlóig.

A következő állomáson, Tiszafüreden van kereszt, ezért nem kellett sokat várni, hogy jöjjön egy vonat visszafelé. Sajnos ezt sem MD hozta, hanem egy remot-Csörgő. Ezt a fotót gyorsan elkészítettem a poroszlói állomás határában, majd futottam vissza, hogy ezzel a vonattal visszamehessek Füzesabonyba.

Ahol Bzmot 234 és szerelvénye épp kiállt a kis, abonyi fűtőházból, hogy nemsokára Egerbe menjen. Az a vonal ugyan villamosítva van, de ez a szerelvény majd onnan tovább megy Szilvásváradig, és gazdaságosabb így felküldeni Egerbe, mint üresen, szerelvényvonatként.

Ha már szóba került a füzesabonyi vontatási telep, egy kép onnan is: M47 1302.

A BorsodChem A25-085 pályaszámú ipari mozdonya egy ózdi személyvonatból fotózva.

M41 2175 a bánrévei körüljárás közben (ugyanabból az irányból jönnek a vágányok az állomásra Ózd és Miskolc felől is). Egyre inkább a Bz szerelvények veszik át az uralmat a vonalon, mert azoknak mindkét végén van motorkocsi, így ez a művelet elmaradhat. Ennek viszont az a mellékhatása, hogy Tornanádaskára sokszor megy Csörgő által vontatott szerelvény.

Ózdon a Bzmot 404-es társaságában.

Ennek soha nincs vége: ismét körüljárás.

A remot M41-esek is megjelentek a vonalon, egyelőre még csak 2330-as, de továbbiak várhatóak. A kép Ózd-alsónál készült.

Ez pedig ismét az ózdi állomás. Az errefelé közlekedő kocsikat azért néha meg lehetne tisztítani, hogy tényleg kék színűek legyenek. Ha már Pesten telik új motorvonatra, vidéken legalább ennyi legyen már.

 

Bánrévén ennek is körül kellett járnia, a szlovák vasút Bardotkája (751, 752-es sorozat, a képen 751 127) majd valamikor utána indulhat szlovák úti célja felé. Ez a tehervonat most elég rövidre sikerült, de ez nem mindig van így.

 

Ugrás Miskolc, ládi fatelepre. Elég rég fotóztam már itt, ezért ezt is megtettem.

Sárospatak. Errefelé már kivétel nélkül remot-Csörgők járnak.

Sátoraljaújhely. A Csörgők megszokottak, de mit keres itt az a Desiro?

Mielőtt ezt megtudjuk, egy kép a 2307-esről. A (Szerencs)-Mezőzombor-Sátoraljaújhely-Slovensko Nové Mesto vasútvonal villamosítása már tervbe van véve, de egy ideig még örömködhetünk a dízelekben.

Na, de vissza a Desirohoz. Az ütemes menetrend bevezetésekor megszűntek az újhelyi IC-k, de a lakosság nyomására sikerült kiharcolni pénteken oda (vissza szerelvényvonat, vagyis nem áll meg sehol, utasokat nem szállít), vasárnap vissza (ekkor meg oda szerelvényvonat) egy-egy IC-t, amit ezek az új, alacsonypadlós motorvonatok visznek.

 

A szerelvény 6342 017-ből, 013-ból, és 010-ből állt. Ezek a vonatok eredetileg a Budapest-Esztergom vonalon járnak.

Ugyanaz a trió az állomás határában, az egykori fűtőház mellett.

Mely előtt manapság selejtezett, bontásra váró járművek szoktak állni. Mint például M32 2032.

 

Két Kisdácsia: M43 1013 és M43 1017.

 

MDmot 3011 és 3035.

Vasúti kocsik is állnak itt bőven, a képen pont egy MD motorvonatba tartozó, első osztályú Ax kocsi.

És a végére egy élő jármű: BDt 307. Természetesen nem a körüljárás megspórolása miatt volt a vonatban (a 300-as sorozatú vezérlőkocsikból csak a V43-asokat lehet irányítani), valószínűleg bicikliszállítás és kapacitásnövelés miatt.

Főoldal