Vonatozás Debrecen környékén
(II. rész)

Előző oldal

 

MDmot 3039 és 3037 a grafithegyen, ahol selejtezett, selejtezésre kijelölt vagy tartósan leállított (lejárt fővizsgájú) járművek szoktak állni. A név a gőzös időkből ered, annak idején itt szerelték ki a mozdonyokat szénnel.

Bzmot 227.

 

Btx 038 és Btx 031.

Egy Kisdácsia, M43 1142.

Ez az Ax kocsi egykor MD szerelvényekben járt, de azokban ma már csak másodosztályú kocsik közlekednek, mivel az Ax-ek fővizsgái lejártak. Persze forgalomba lehetne őket állítani újból, de az pénzbe kerülne. Pedig ha utána visszaminősítenék őket másodosztályúvá, és ezek járnának, kényelmesebbek lennének az MD motorvonatok.

Egy "Rezsó". Ha egy személyvonatot télen olyan mozdony húz (például M62-es), ami nem tudja fűteni a kocsikat, ilyen fűtőkocsit is a vonatba soroznak.

Újabb Dácsia, M43 1088.

Btx 024. Ő nem roncsként állt itt, hanem csak itt volt hely a tárolására.

 

Újra az élő gépek között vagyunk.

Debrecen mazsolája, M28 1014.

M62 191.

Bzmot 383.

Na, egy remot Csörgő (Hörgő), M41 2326. Jelenleg ezenkívül még három ilyen tartozik ide: 2321, 2322 és 2325.

M41 2154. Vele ma már találkoztunk.

Btx 036 és szerelvénye hamarosan Nagykerekibe indul. A végére van kapcsolva egy Bz, amit Sárándon leakasztanak majd, és Létavértesre fog menni.

Felszálltam a nagykereki részbe, indulás előtt még sikerült csinálni egy képet a CFR MARFA (Román Államvasutak teherszállítási üzletága) 60 648-as Sulzeréről.

Több, mint egy órás út után megérkeztem Nagykerekibe.

 

A fényekre ügyet sem vetve fotóztam a vezérlő-,...

 

... és motorkocsit.

Annak idején a vasútvonal Nagyváradig ért, de a határok azóta megváltoztak, a síneket felszedték.

Hangulatkép.

Felvételi épület. Jegykiadás, forgalmi szolgálat már nincs, a kalauz nyitja ki a forgalmi irodát és szól vissza Sárándra, hogy megérkeztek.

Raktárépület MD motorvonattal.

Egy Bx kocsi belseje.

Visszamentem Sárándig, ami elágazó állomás Nagykereki és Létavértes felé.

Utóbbi településről is megérkezik a már említett Bz, majd összezár a Nagykerekiből érkezett vonattal és együtt folytatják útjukat Debrecen felé.

De előtte kereszteznek a következő létai vonattal, ami már MD. Mondjuk itt is elég lett volna a Bz, nem voltak rajta sokan.

Létavértes, végállomás. A Btx-et nem lehetett jól fotózni, a motorkocsit viszont igen.

De még előtte gyorsan egy kép a felvételi épületről. Forgalmi szolgálat itt sincs.

 

MDmot 3003. Mivel lehet, hogy a 106-os, 107-es vonalakból pár éven belül csak a Debrecen-Derecske szakasz marad meg (vagy még annyi sem, de hivatalosan még nincs erről szó), itt is körbefotóztam mindent.

Tájkép.

Újra Debrecenben vagyunk.

Bzmot 368 és szerelvénye Nyírábrányban, a 105-ös vonal végpontján. Ő Carei (Nagykároly) felől érkezett.

Majd összezárt a Debrecenből érkezett vonattal (Bzmot 348+Bzx), és együtt indultak vissza.

A Cívis városban volt még egy kis időm a nyíregyházi vonatig, ezért az állomás előtt fotóztam. Például az első KCSV 6-ost, az 500-ast.

Egy új, lengyel gyártmányú Jelcz autóbusz.

M44 416, az egyik állomási tartalék.

Nyíregyházán is volt még egy kis időm átszállás miatt.

Főoldal