Itt láthatóak annak a kaposvári kirándulásnak a
képei, melyet a balatoni oldalon már
említettem. A somogyi megyeszékhelyre a 36-os számú
Kaposvár-Fonyód vasútvonalon jutottam el. A képen a 185-ös Bz még a balaton-parti
kisváros vasútállomásán. Ez pedig már Kaposvár. Elég sokan voltak rajta,
nem nagyon volt szabad ülőhely. Bybdtee 000-ás pályaszámú vezérlőkocsi
szerelvényével csak arra várt, hogy megérkezzünk, azonnal indult Fonyódon át
Celldömölkre. A két állomási tartalék két remot Púpos volt.
Jelenleg rajtuk kívül még egy remot Púpos van, M40 303, ami Dombóváron
szokott dolgozni (majd egy későbbi oldalon róla is lesz kép). Az állomáson a környék mellékvonalainak talán két,
egykori legjellemzőbb járműve van kiállítva. Egy 376-os gőzös
és egy Ganz motorvonat, ABnymot 473. A vasútállomás mellett van a helyi
autóbuszállomás. A helyi járatokat a Kaposvári Tömegközlekedési Zrt.
üzemelteti, a régi Ikarus 260/280-okon kívül Ikarus 415-ösök, Ikarus EAG-ok,
Mercedes-Benz O 345G-k és Nabi Excel-ek tartoznak az állományhoz. Egy Nabi Excel, JZE-180. Ezek a buszok
alacsonypadlósak. Sok ráncajtós Ikarus van még, de már ezekben is
műholdas alapú, vizuális utastájékoztató rendszer, és elektromos
jegykezelő van. Egy Ikarus EAG E94-es, GHP-398. Egy helyközi-távolsági kialakítású Ikarus a 3-as
vonalról. Egy Ikarus 260-as. BRS- A Kapos Volánnál is hódítanak a Nabi által
gyártott buszok. A cégnek egyébként itt, Kaposváron is van egy gyára. Egy Somló Volános Ikarus. Még a Kapos Volán nosztalgia busza is itt volt. Amit tudtam, gyorsan végigfotóztam. BAN-403 kikanyarodik a helyi végállomásról. KCL-745 egyedi festéssel a 12-es
felszállóhelyénél. CCF- BRS-318 elhagyja Kaposfüred, központot, ahol a
11-es vonalból kiágazik a 11Y, ami a vasútállomáshoz megy. Most csak sima 11-es jött, így gyalog mentem le a
vasúthoz, ahol sikerült lefotóznom a pécsi gyorsvonatot. Kaposfüred egyébként
egy Kaposvár melletti falu, közigazgatásilag a somogyi megyeszékhelyhez
tartozik. Vissza a végállomásra. |