Salgótarjáni kirándulás
(I. rész)

A tavaszi szünetben ellátogattam Nógrád megye székhelyére, Salgótarjánba. Kicsit sajnálom, hogy csak most juthattam el ide, mivel ha korábban megyek, utazhattam volna rövidebb útvonalon a márciusban megszűnt Kál-Kápolna - Kisterenye vasútvonalon, vagy ha még korábban jön össze a kirándulás, a ma már nem közlekedő, Miskolcról Bánrévén és Szlovákián át közlekedő vonattal is jöhettem volna.

Hatvanban az átszállásnál volt egy kis idő, ezalatt benéztem a fűtőházba. Elsőként BDt 447 és szerelvénye lett lefotózva.

 

A népszerű Púposok még létező példányainak jelentős része lakik ebben a fűtőházban. Nem áll már előttük nagy jövő, de azért még szükség van rájuk.  

Egy villamos tolatómozdony, V46 012.

 

A vontatási telep területén két gőzös is ki van állítva: az egyik a 411, 264-es Truman, a másik pedig 520, 075. Mindkettő szép, impozáns gép.

Még egy Púpos, a 224-es pályaszámú.

BDt 323.

A 81-esen a Csörgők helyett újabban már ezek a 63-41-es (Usgyi) motorvonatok járnak. Nem rosszak ezek sem, de azért az M41-esek (számomra) jobbak.

Meg is érkeztünk Salgótarjánba.

Amint befutottunk az állomásra, a 63-41 012-es indult is vissza.

A főtérnél lévő vasútállomástól lesétáltam a helyi járati buszállomásra, ami Salgótarján-külső vasútállomásnál van. Közben jött a CCV-516-os.

 

 

 

Délelőtti pihenőjüket töltő szólók a helyi decentrum tárolóján.

CCV-538. Ez a végállomás 1997-ben létesült, akkor szűnt meg a belvárosban lévő Északi forduló, a vonalhálózatot is ehhez igazították, kérdéses sikerrel.

Első generációs Ikarus 435-ös.

A legkorszerűbb viszont ez az alacsonypadlós Volvo. Összesen ketten vannak, korábban Athénban közlekedtek.

Egy Ikarus 480-as, FHK-209. Ránézésre a homlokfal és az első és második ajtó között lévő ablakok számában különbözik az Ikarus 415-ösöktől.

Mint már említettem, itt van Salgótarján-külső vasútállomás, ahol néhány teherkocsi és a 144-es Szergej várakozott.

 

Ezzel a 435-össel kimentem a Bányagépgyárhoz. Nem sokkal később ez a 260-as is megérkezett.

 

Innen egy kicsit visszafelé egy nagy lakótelep van, így utas is van bőven.

 

Közben az egyetlen Ikarus 417-es is megékezett, majd rögtön vissza is indult.

Akárcsak a 260-as.

Következő oldal

Főoldal