2006-2007 tele
(II. rész)

Előző oldal

 

A 69-esen viszont nincs túl sok utas, vagy legalábbis csak csúcsban, bár a diósgyőri végállomás a lehető legtávolabb került a villamos végállomástól és az 1-es, 1A-s buszok megállójától, ezért rövid idő után a végállomásuk átkerült az 1-es buszok Majális-park irányú megállójába. Tehát megérkezik a 69-es Berekaljáról, az utasok leszállnak a Tiszai irányú megállóban. Utána a busz lemegy a Táncsics térig és megfordul, mivel csak ott tud átmenni a villamossíneken, majd visszamegy az 1-es megállójába, de immár a KI irányúba, és ott várja ki az indulást, erősen akadályozva az ott megálló többi buszt. Ez a fotó persze még a régebbi végállomáson készült.

260-ast ugyan még nem, de 415-öst már sikerült fotózni a viszonylaton.

 

429 épp megérkezik, 418 pedig kiállt pihenni.

Berekalja, végállomás.

422 Ómassán. Hétvégén már csak néhány 200-as Ikarus van kint sajnos, az sem a hegyi járatokon.

 

Akárcsak Bükkszentlászlón, itt is szűk az utca, de itt nem olyan hosszú.

D02-506 és szerelvénye Közép-Garadnánál. Februárban bőven voltak kisvasúti események, az ezekről készült képek egy külön oldalon láthatóak.

HDF-368 a Hámori-tó partján.

 

Az újonnan létrejött 99-esen kezdetben, a munkanapi csúcsban csuklósok jártak. Túl nagy igény mondjuk nem volt rájuk, míg régen a 21-esen sokszor tömeg volt, a kettévágása után a megmaradt csonka 21-esen, és a külső szakaszon helyette indított 99-esen is hatalmasat zuhant az utasszám.

 

AKD-684 az Irinyi utcánál. Annak azért örülök, hogy sikerült elkapnom egy 280-ast is a vonalon. Eredetileg amúgy az volt a terv, hogy a 9-es közlekedett volna gyakrabban, hurokjáratként, de ahhoz meg kellett volna csinálni a Köztársaság utcát.

Február 1-től voltak kisebb módosítások a menetrendben (a 99-esé pont nem változott), azóta már csak szóló kocsik járnak a vonalon. A képen a sokak által kedvelt AKD-530.

A 29-esen nagy meglepetésre viszont feltűntek a csuklósok. Januárban kora reggel tesztjelleggel járattak csuklósokat, de az Ikarus 280-asokon kívül nem váltak be, mivel a DIGÉP-nél a szűk utcákban nehezen lehetett befordulni. Februártól munkanapokon a csúcsidőkben három 280-as közlekedik a viszonylaton.

Persze azért még a szólók vannak többen.

Na de vissza a 280-asokhoz: a 692-es a főtéren.

És az Avas kilátónál. Erről a helyről nemrég még a 36-osok, 39-esek indultak.

AKD-690 a Mednyánszky u.-nál.

823.

Egy 31-es az Egyetem felé. Néhány rövid időszakot leszámítva felesleges odáig mennie, alig van ott rajta utas.

 

Két 21-es az újgyőri főtéri végállomáson, abban a megállóban, ahol nemrég még a 6-os, 16-os leszállóhelye volt.

Erzsébet tér. A korábbi 101B-s, 39-es, 36-os (21-es, 33-as) helyett létrejött „szuper 21-es” nagyon sűrűn, 6-12 percenként közlekedik, csak sajnos pont nem vezet sehonnan sehova, így már az első naptól kezdve üresen járnak a csuklósok.

 

Február 22. és 25. között a Kocsonyafesztivál miatt lezárták a Kazinczy utcát, ezért kisebb terelések voltak. A 12, 14, 14H, 22 buszok eljöttek a Hősök teréig úgy, ahogy szoktak, ott viszont befordultak a Horváth Lajos utcára.

Itt leginkább március 15-én lehet buszokat látni, akkor az 1-es, 1A-s (és 101-es) viszonylatokat terelik erre.

EEG-411 ritka vendég a 22-esen. Ő volt az első miskolci Ikarus 435-ös, decemberben lett 13 éves.

 

AKD-690 a rövidített útvonalat járó 12-esen pörgött.

A 12-esek a Horváthról visszafordultak a Reptér felé, a többi pedig a Centrum felé ment. A képen már visszafelé jön egy 14-es, az érdekesség az, hogy menetrend szerint novembertől már nem erre jönnek.

 

Egy 14H-s és 22-es a Szemere utcánál. Legalább van képem 22-esről ebben a megállóban, mert ugyan szeptemberben itt végállomásoztak, de akkor nem sikerült fotózni.

A 35, 35É, 38, 44 viszonylatoknak itt volt a végállomásuk, így aztán szép kis buszsort lehetett fotózni. Elöl az ideiglenesen itt végállomásozó 38-as, a háttérben pedig két pihenő 33-as. Az egyiknek kajaideje van (jobban mondva a sofőrjének, kb. félóra), ezért egy másik jármű ugrik be egy körre, ennek köszönhető, hogy ketten vannak.

Gyors ugrás a szirmai végállomásra.

Februárban utaztam a bezárás előtt álló mezőcsáti vasúton, közben persze mást is fotóztam, például ezt a Credot az állomás előtt.

 

A buszvégállomás a város központjában van, 100-200 méteres körzetében bárhol találkozhat parkoló buszokkal az ember.

JMN-863.

 

A miskolci vonalon elsősorban csuklósok járnak, egy-egy fotó a régebbi és az újabb generációról.

 

A végére még néhány vasúti kép. A remot M41-esek egyre szaporodnak, a 2330-as például nemrég készült el.

 

A régebbi mozdonyokra viszont rá jár a rúd: M44 515. Nem miskolci gép volt, valószínűleg a sátoraljaújhelyi bontó felé tart(ott).

M44 096-ot viszont még forgalomban is fotóztam, őt is leselejtezték.

Főoldal